نشست ‘اصلاح جامعه ازدیدگاه امام خمینی’ در دمشق برگزار شد

به گزارش ایرنا ، در این نشست که با حضور شخصیت های فرهنگی و دانشگاهی از ایران، سوریه و فلسطین برگزار شد ، ابتدا فیلم کوتاهی از مراسم تشییع وخاکسپاری بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به نمایش درآمد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین ‘علی خیاط ‘ رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه در سخنانی با عنوان ‘بازتاب و پیامدهای ارتحال امام خمینی (ره) در ایران و جهان ‘ تاکید کرد که این روز برای جهانیان و دوستداران امام فراموش نشدنی است چرا که در این روز جهان اسلام شخصیتی الهی و عظیمی را از دست داد.

خیاط با اشاره به بازتاب ارتحال حضرت امام (ره) و ارسال پیام های تسلیت از سوی روسا و شخصیت های علمی، فرهنگی و سیاسی بسیاری از کشورهای دنیا گفت: حضرت امام خمینی (ره) به عنوان عالمی زاهد و مجاهد و مربی اخلاق بود و به زمان مشخصی تعلق ندارد و نظامی که ایشان بنا گذاشت همچنان به راه خود ادامه داده و در مقابل هجمه ها ، توطئه ها و تحریم ها ایستادگی می کند.

خانم ‘سمیر جبریل’ از شخصیت های فلسطینی نیز در این نشست در سخنانی با عنوان اصلاح جامعه در اندیشه امام خمینی (ره)، نتیجه انقلاب اسلامی به رهبری ایشان را شکوفایی مادی و معنوی مردم ایران یاد کرد.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی و فقر، فساد، رشوه، ظلم و ستم، تسلط غرب بر مردم ایران در پیش از انقلاب اسلامی گفت : امام خمینی (ره) به سلامت روح، اخلاق و تربیت در جامعه، اهتمام به امور مسلمین، امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با فساد توجه ویژه ای داشت و بنای اصلاح جامعه را تربیت فرد می دانست.

خانم ‘سیمین بهزادپور’ از پژوهشگروان ایرانی نیز در این نشست در مطلبی با عنوان ‘زن از دیدگاه امام خمینی (ره) ‘ به تشریح نقش زنان ایرانی از دیدگاه حضرت امام (ره) در عرصه های مختلف جامعه بویژه نقش آنان در پیروزی پس از انقلاب اسلامی و همچنین دیدگاه آن حضرت در مورد زن پرداخت.

وی در ادامه دیدگاه های حضرت امام (ره) را پیرامون چندین محور از جمله نقش زن در فعالیت های اجتماعی، در فساد یا اصلاح جامعه، در جهت تکامل بشر، در پیروزی انقلاب اسلامی را تشریح کرد.

در پایان نشست فکری با عنوان ‘ اصلاح جامعه از دیدگاه امام خمینی (ره) ‘ جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد.

مراسم بزرگداشتی نیز امروز به همین مناسبت در مصلای حرم حضرت زینب (س) از سوی دفتر مقام معظم رهبری در سوریه برگزار شد.

روز یکشنبه نیز قرار است مراسم دیگری از سوی این دفتر در مسجد امام خمینی (ره) در منطقه زینبیه برگزار شود.

خاورم**۱۴۳۶*۵۳۶ ** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۵۴۱۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.