نشست اعضای دائم شورای امنیت بی نتیجه ماند

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

نشست روز سه شنبه اعضای دائم شورای امنیت برای توافق بر سر پیش‌نویس قطعنامه‌ای در خصوص سوریه بدون نتیجه به پایان رسید.

 به نقل از شبکه خبری سی.ان.ان، دیپلمات‌های سازمان ملل اعلام کردند: نشست شورای امنیت که روز سه شنبه با حضور پنج عضو دائم این شورا برای توافق دربارهٔ پیش نویس قطعنامه در خصوص سوریه برگزر شده بود، به سبب مخالفت روسیه و چین با هرگونه دخالت نظامی در سوریه براساس فصل هفتم منشور سازمان ملل به شکست انجامید.

دیپلمات‌های مذکور اعلام کردند پیش‌نویس قطعنامه‌ ارائه شده با دخالت شدید نمایندگان روسیه و چین روبه رو شد و این دوکشور اعلام کردند با هرگونه دخالت نظامی علیه سوریه مخالفند.

نمایندگان انگلیس،‌آمریکا، روسیه، چین و فرانسه اخیرا بررسی پیش‌نویس قطعنامه‌ای دربارهٔ رهایی از سلاح‌های شیمیایی سوریه را پس از توافق اخیر وزرای خارجه آمریکا و روسیه، آغاز کرده‌اند.

این درحالی است یکی از دیپلمات‌های سازمان ملل نشست روز سه شنبه شورای امنیت را “سازنده” توصیف کرد و گفت: برای اولین بار بود که به رغم اختلافات میان اعضا در خصوص بندهای این توافقنامه، پیش‌نویس آن مورد بررسی قرار گرفت و کسی جلسه را تحریم نکرد.

وی گفت: برای عبور از اختلافات موجود میان کشورهای عضو شورای امنیت دربارهٔ پیش نویس توافقنامه تلاش می‌کنیم.

وزیران خارجه آمریکا، فرانسه و انگلیس روز دوشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی بر لزوم صدور قطعنامه‌ای الزام‌آور و قابل اجرا در شورای امنیت برای تضمین پایبندی سوریه به از بین بردن سلاح‌های شیمیایی خود تاکید کردند.

قرار است این نشست امروز (چهارشنبه) نیز ادامه یابد.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.