نشست توجیهی هنرمندان گرافیست برگزار شد

به منظور طراحی ۲۰ پوستر با موضوع مخابرات:

هنر > تجسمی
نشست توجیهی هنرمندان گرافیست برای طراحی ۲۰ پوستر با موضوع مخابرات با حضور با حضور مدیر کل روابط عمومی و بین‌الملل این شرکت و فرزاد ادیبی برگزار شد.

به گزارش همشهری آنلاین، ۲۰ هنرمند طراح، قرار است از روز چهارشنبه ۱۷ آبان ماه به مدت ۳ روز در کارگاهی عملی به تولید ۲۰ پوستر با موضوع مخابرات بپردازند.

در ابتدای نشست مذکور، فرزاد ادیبی به نکاتی درباره اهمیت پوستر در تبلیغات و همچنین نقش آن به عنوان یک اثرِ «هنری-رسانه ای» اشاره کرد و گفت: در این نشست هنرمندان برگزیده، با اهم مسائل و موضوعاتی که در طراحی پوسترها برای شرکت مخابرات ایران، دارای اولویت است، آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه ارائه مفاهیم مورد نظر سازمان ها و وزارتخانه های مختلف از طریق خلق آثار هنری، نظیر پوستر و تولیدات فاخر گرافیگی، تأثیر عمیق تری بر روی مخاطبان می‌گذارد، افزود: جامعه امروز، به شدت نیازمند ساماندهی بصری است.

در ادامه دکتر داوود زارعیان مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران درباره توجه هنرمندان به نقش مخابرات و اهمیت ارتباطات در جامعه نکاتی را برشمرد.

وی گفت: در تبلیغات و اطلاع رسانی نباید همزمان چند موضوع را به مخاطب منتقل کنیم، بلکه باید با اعتماد به هنرمندان، امکان انتقال پیام های ساده را به زیباترین شکل ممکن، فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه مخابرات فقط تلفن نیست افزود: بیش از ۸۰ درصد جامعه متکی به فناوری های اطلاعات و ارتباطات هستند.

وی تاکید کرد: در چند سال اخیر و با توجه به حرکت کشور به سوی جامعه ای دیجیتالی دیگر نمی‌توان مخابرات را یک تلفن فرض کرد چرا که امروز در دنیا بیشترین سرمایه گذاری را دولتمردان به حوزه فناوری اطلاعات اختصاص داده اند.

زارعیان در ادامه به موضوعاتی که باید هنرمندان در طراحی پوسترهای خود، اولویت قائل شوند اشاره کرد و گفت: ۳ موضوع سهام طلایی، روز جهانی مخابرات و مسئولیت های اجتماعی هر فرد نسبت به حفظ اموال مخابرات، در اولویت قرار دارند.

در بخش پایانی این نشست، هنرمندان گرافیست پرسش های خود را با دکتر زارعیان مطرح کردند.

در این کارگاه، ۲۰ نفر از هنرمندان منتخب که آثار آنان مورد ارزیابی قرار گرفته، به طراحی پوسترهای مورد نظر با موضوعات مشخص پیرامون «مخابرات» پرداخته و پس از آن، پوسترهای برتر انتخاب و آثار خلق شده در نمایشگاه گروهی در نگارخانه ایوان به نمایش گذاشته خواهد شد.

این هنرمندان از میان ۱۱۷ هنرمندی که در موعد مقرر آثار خود را به دبیرخانه این کارگاه ارسال کرده بودند، برگزیده شده اند.


RSS
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.