نشست خبری رییس جمهور در برزیل برگزار می شود

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا ، نشست خبری رییس جمهور که در دومین روز از سفر وی به ریودوژانیرو برزیل برای شرکت در اجلاس در سطح سران سازمان ملل متحد برای توسعه پایدار با عنوان ‘ریو+۲۰’ انجام می شود با استقبال خبرنگاران خارجی روبرو شده و از حدود دو ساعت قبل از آغاز این نشست خبری ، خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران برای حضور در این نشست خبری در محل حاضر شده اند.

نشست خبری رییس جمهور ساعت ۱۷ به وقت محلی ریودوژانیرو (۳۰ دقیقه بامداد تهران) برگزار می شود.

رییس جمهور دیروز (چهارشنبه) و در نخستین روز از آغاز بکار اجلاس توسعه پایدار ریو+۲۰ نیز یکی از چهره های خبری در این اجلاس بود، به طوری که سخنرانی وی، با استقبال خبرنگاران ، فیلمبرداران و تصویر برداران همراه شده بود.

محمود احمدی نژاد که شامگاه سه شنبه در صدر هیاتی عالی رتبه برای شرکت در اجلاس بزرگ بین المللی توسعه پایدار با عنوان ریو +۲۰ وارد شهر ریودوژانیرو برزیل محل برگزاری این اجلاس شد، در سخنرانی خود مواضع جمهوری اسلامی ایران و آخرین دستاوردهای کشورمان را در راستای رسیدن به توسعه پایدار برای حاضران تشریح کرد.

اجلاس سازمان ملل متحد در زمینه محیط زیست و توسعه پایدار با عناوینی چون ‘اجلاس ریو’ ، ‘کنفرانس ریو’ و ‘اجلاس زمین’ شناخته می شود که در سال ۱۹۹۲ میلادی در شهر ریودوژانیرو برزیل آغاز بکار کرد.

در اجلاس ریو + ۲۰ جمعی از سازمان های غیردولتی ایران در کنار سایر سازمان های غیردولتی جهان قصد دارند تا علاوه بر حضور در این اجلاس و تبادل تجربیات، دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در این حوزه را تشریح و در دسترس شرکت کنندگان قرار دهند.

۱۵۹۲

سیام**۱۴۷۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۳۹۶۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.