نشست سران اتحادیه اروپا در مورد بحران بدهی

سران اتحادیه اروپا برای بررسی مسائل پیرامون بحران بدهی این منطقه نشست دو روزه‌ای را در بروکسل برگزار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، طرحهای جنجالی برای ایجاد یک اتحادیه بانکی در منطقه یورو که عامل کلیدی احیای اعتماد به این منطقه نگریسته می‌شود، محور این مذاکرات خواهد بود.

این در حالی است که در آستانه این نشست یونان که در محوریت بحران بدهی اروپا قرار دارد در شرف برگزاری یک اعتصاب سراسری دیگر است.

این بیستمین اعتصاب سراسری در یونان از زمان بروز بحران بدهی در این کشور در دو سال گذشته است.

همچنین انتظار می‌رود گفت‌وگوها در بروکسل روی نظارت بانکی و نظارت مالی سخت‌تر متمرکز باشد.

این نشست در شرایطی برگزار می‌شود که بازارهای سهام اروپا وضعیت آرام‌تری نسبت به نشست‌های قبلی دارند و همچنین نگرانی کمتری درباره بحران بدهی در اسپانیا و یونان وجود دارد.

فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه با بیان اینکه پایان بحران منطقه یورو بسیار نزدیک است، خواستار توافق روی مرحله اول این اتحادیه بانکی شد.

ولفگانگ شویبله وزیر دارایی آلمان خواستار نظارت کامل روی مالیات و بودجه این اتحادیه مالی در سطح اروپا شده است.

شویبله افزود: کشورهای منطقه یورو باید مشکلات خود را خودشان حل کنند و صندوق کمک منطقه یورو باید به این کشورها در این زمینه کمک کند.

وی در عین حال تاکید کرد که اقدامات بیشتر در زمینه انسجام سیاسی این اتحادیه را تقویت خواهد کرد.

نشست بروکسل چهارمین نشست سران اتحادیه اروپا در سال جاری در این زمینه است.

هزینه‌های استقراض اقتصادهای بحران زده منطقه یورو از زمانیکه بانک مرکزی اروپا در هفته گذشته برای خرید اوراق قرضه این بانک‌ها به مقدار نامحدود و تحت شرایط خاص سخت اعلام آمادگی کرد، کاهش یافته است.

یونان و حامیان بین‌المللی این کشور در زمینه اقدامات ریاضتی مورد نیاز قبل از تخصیص کمک آتی به این کشور به توافق دست یافته اند. این در حالیست که تظاهرات بزرگی قرار است در این کشور علیه بسته بعدی کاهش بودجه صورت بگیرد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.