نشست مسکو (۶)؛ ادامه مذاکرات ایران و ۱+۵ در دور چهارم

خبرگزاری آریا-چهارمین نشست دور سوم مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ در مسکو پایتخت روسیه برای تنفس قطع شد.
به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری آریا، درحالیکه انتظار می رفت ایران و گروه ۱+۵ روز سه شنبه درسومین نشست خود در مسکو به مذاکرات خود پایان دهند،ساعتی پیش طرفین واردچهارمین جلسه این دور از مذاکرات شدند و دقایقی پیش این مذاکرات برای تنفس قطع شد.
در فاصله تنفس به درخواست سرگی ریابکوف، نماینده روسیه در گروه ۱+۵ ، وی با سعید جلیلی دیدار می ‌کند.
بر خلاف مذاکرات قبلی در استانبول و بغداد که اشتون و جلیلی چند دور مذاکره برگزار می‌کردند، تاکنون هیچ دیداردو جانبه‌ای میان کاترین اشتون و سعید جلیلی در صورت نگرفته است.
پیش از آغاز دور سوم مذاکرات، علی باقری و ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه دیدار دو جانبه داشتند.
همچنین پس از پایان دور سوم مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و گروه پنج بعلاوه یک ،دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان و ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه در محل اقامت سعید جلیلی گفتگو کردند.
این دیدار دو جانبه به درخواست طرف روسی برگزار شد.

مذاکرات ایران و ۱+۵ از ساعت ۱۲ امروز به وقت محلی در مسکو آغاز شد.
ایران و گروه ۱+۵ قرار است امروز در خصوص گفتگوهای روز نخست به جمع بندی برسند.
در اولین روز این مذاکرات در روز دوشنبه، پیشنهادات ایران ارائه و نقد طرف ایرانی به پیشنهادات طرف مقابل تبیین شد.
یک دیپلمات آگاه نزدیک به مذاکرات ایران و۱+۵ خبر داد که در مذاکرات دیروز ایران و گروه ۱+۵ ،طرف ایرانی ، غیرقانونی بودن قطعنامه ها ضد ایران را به اثبات رسانده و به صورت مکتوب نیز آن را به طرف مقابل ارائه کرده است.
در همین حال “علی باقری “معاون دبیر شورای عالی امنت ملی ایران امروز قبل از آغازمذاکرات،با “سرگئی ریابکوف” معاون وزیر امور خارجه روسیه و مذاکره کننده ارشد هسته ای این کشور در مذاکرات دیدار و گفتگو کرد.
“مایکل مان “سخنگوی “کاترین اشتون” مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و سرگئی ریابکوف مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه در پایان روز نخست نشست مسکو از احتمال کشیده شدن گفتگوها به روز سوم خبر دادند.

 


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.