نشست هم­ اندیشی مدیران و دست ­اندرکاران حاضر در نمایشگاه بین­ المللی کتاب فرانکفورت

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست که با حضور جمعی از مدیران فرهنگی کشورمان برگزار شد؛ علی اسماعیلی سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن ارزشمند دانستن حضور کشور ایران در نمایشگاه بین­المللی کتاب فرانکفورت گفت: نمایشگاه کتاب فرانکفورت با همه فراز و نشیب­ هایی که داشت؛ با حضور ۲۰۰ هزار نفر متخصص عرصه نشر، چاپ و حوزه­ی تجارت کتاب از سراسر جهان برگزار شد.
وی افزود: برگزاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت در واقع صنعت نشر جهان را در یک سال رقم می­ زد. به همین دلیل ناشران، نویسندگان و دست اندرکاران مختلف حوزه­ی نشر از سراسر جهان در این نمایشگاه شرکت می­کنند.
اسماعیلی گفت: با توجه به تحریم کشور ایران در زمینه­ های مختلف از سوی مجامع بین­ الملل ؛ حضور نظام جمهوری اسلامی ایران در چنین رخداد بزرگ بین­ المللی بسیار ارزشمند است و قطعاً نقش و حضور غرفه­ داران، ناشران و نویسندگان کشورمان بر رونق این حضور افزوده است.
وی افزود: با توجه به راه­ اندازی دبیرخانه دائمی نمایشگاه­ های بین­ المللی کتاب، باید به صورت هدفمند و برنامه­ ریزی­ استراتژیک برای حضور در مجامع بین­ المللی و عرضه تاریخ ، تمدن و ارزش­های اسلامی کشورمان تلاش کنیم.
سرپرست معاونت امور فرهنگی گفت: تقدیر قائم مقام شصت­ و­ چهارمین نمایشگاه بین­ المللی کتاب فرانکفورت از حضور جمهوری اسلامی ایران در این دوره از برگزاری نمایشگاه بین­ المللی کتاب فرانکفورت نشان از اقتدار فرهنگی و پذیرش کشور ایران در مجامع بین­ المللی است و ما باید این فرصت را مغتنم شماریم و با انگیزه بیشتر و تقویت همه­ جانبه برای حضور در دوره­ ی آینده برنامه ریزی کنیم.
وی افزود: امسال ناشران ایران تعداد ۱۳۵۰ عنوان کتاب در این نمایشگاه در معرض دید علاقه مندان قرار دادند؛ که از این تعداد ۱۰۰۰ عنوان آن گروه سنی بزرگسال و ۳۵۰ عنوان آن در گروه سنی کودک و نوجوان بودند.
اسماعیلی مذاکره با ناشران خارجی برای حضور  در نمایشگاه بین­ المللی کتاب تهران را یکی از دستاوردهای حضور در این دوره از برگزاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت عنوان کرد و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی برگزاری نمایشگاه­های بین­ المللی کتاب تلاش خود را برای ایجاد ارتباط ، مذاکره و تبادل نظر ناشران و نویسندگان کشورمان با ناشران و نویسندگان خارجی، با اهتمام ویژه انجام می‌دهد.
وی با تأکید بر تلاش در زمینه مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ و به طور اخص کتاب و کتابخوانی، افزود: مقام معظم رهبری در حوزه نشر بر ۳ نکته تولید محتوای فاخر، تبلیغ و ترویج شایسته آثار و توزیع آن تأکید داشته‌اند؛ و ما باید برای رسیدن و عملیاتی کردن این مطالبات اهتمام ویژه داشته باشیم.
اسماعیلی گفت: معاونت امورفرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان بخش دولتی تلاش می‌کند تا بستری را فراهم کند تا بخش خصوصی در حوزه نشر بتواند حضوری فعال در عرصه بین‌المللی داشته باشد.
سرپرست معاونت امور فرهنگی در پایان ضمن تشکر از اصحاب رسانه در پوشش خبری این رخداد بین‌المللی خواستار عدم بزرگنمایی و غیرواقعی جلوه دادن برخی اخبار از سوی نمایندگان رسانه‌ها شد؛ و افزود: متأسفانه برخی از رسانه‌ها نگاه و سیاستشان برجسته سازی و بزرگنمایی حواشی برنامه­ ها است؛ که بهتر است با دید مثبت به مزایا و خوبی‌های این حضور هم بپردازند.
حاضرین در این جلسه: علی اکبراشعری، غلامرضا شجاع، مجتبی تبریزنیا، مهدی اسماعیلی‌راد، سید، نثاری­ا مدیرانتشارات امیرکبیر، محمود حسینی، محمودرضا برازش، عباس جهانگیری، محمود اسماعیلی، پیام خسروی‌نژاد، احد گودرزیانی، حامد میرزابابایی، امین متولیان، محمدسرشار، حبیب‌اله اسماعیلی، مهدی رمضانی، مجید صحاف، سید عباس حسینی نیک، محسن عموشاهی، احمد ثباتها، محسن کفاش، مهدی کاموس، سید امیرمسعود شهرام‌نیا، علیرضا ربانی، احد رضائی،و همچنین مدیران ستادی این معاونت علی شجاعی‌صائین، مصطفی امیدی، محمدرضا وصفی، یوسف افراش، محمد اللهیاری فومنی، داریوش رضوانی، محمد عظیمی، سید مهدی جعفری و مهدی حافظی بودند.
بعد از سخنان سرپرست معاونت امور فرهنگی هریک از حاضرین با ارائه نظرات خود و طرح نقاط مثبت و منفی و پیشنهاد راهکارها به بحث و بررسی در مورد این رخ داد بزرگ پرداختند.
این جلسه بیش از دو ساعت به طول انجامید./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.