نشست هم‌زمان دو گروه از مخالفان سوریه در ژنو و پاریس

۰۸ام بهمن ،

در حالی که قرار است نشست گروهی از معارضان سوری فردا (دوشنبه) با حضور بیش از ۳۰۰ چهره عربی، خارجی و سوری در ژنو سوئیس برگزار شود، نشست بین‌المللی مشابهی نیز در پاریس با هدف حمایت از ائتلاف ملی مخالفان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، ۳۰۰ شخصیت‌ برجسته از سوریه، کشورهای عربی و خارجی فردا کنفرانسی را تحت عنوان “کنفرانس بین‌المللی سوریه برای سوریه‌ای دموکراتیک و کشوری مدنی” در ژنو برگزار می‌کنند.

بنا به گزارش منابع آگاه، این نشست که با حضور ۳۵ حزب و گروه مخالف سوری برگزار خواهد شد تقویت و تحکیم مذاکره میان گروه‌های مخالف و همکاری میان آنها را هدف خود قرار داده است.

همچنین قرار است در این نشست دربارهٔ راهکار سیاسی و آثار به حاشیه کشاندن راهکار سیاسی در سوریه و تهدیدهایی که آینده دموکراتیک سوریه را هدف قرار داده، گفت‌وگو شود.

روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی کنفرانس بین‌المللی سوریه که در دو روز پیاپی برگزار می‌شود، اعلام کرد: حدود ۱۰۰ شخصیت سوری که نسبت به مشارکت در این کنفرانس ابراز تمایل کرده‌اند در این کنفرانس حضور دارند و سعی می‌شود در این کنفرانس بر اهداف اصلی که مخالفان سوری از آغاز ناآرامی‌ها در این کشور از مارس ۲۰۱۱ آن را دنبال می‌کنند، تاکید شود.

کمیته اطلاع‌رسانی کنفرانس بین‌المللی سوریه همچنین اعلام کرد: این کنفرانس به درخواست چهره‌ها و شخصیت‌های کشورهای اتحادیه اروپا و به منظور شناخت مخالفان دموکراتیک سوریه برگزار می‌شود.

سازمان دهندگان این کنفرانس همچنین معتقدند که تصویر انقلاب سوریه در میان مردم این کشور و جامعه جهانی تا حدود بسیاری مخدوش شده است چرا که انقلاب مسالمت آمیز به خاطر نتایج اقدامات گروه‌های مسلح به طور کلی به فراموشی سپرده شده است.

همچنین شمار بسیاری از شخصیت‌های مخالف سوری که در این کنفرانس شرکت دارند نیز به نوبه خود نارضایتی خود را نسبت به رسانه‌های غربی اعلام کرده‌اند.

هم‌زمان قرار است در پاریس، پایتخت فرانسه نیز نشستی دربارهٔ اوضاع سوریه برگزار شود.

لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه پیشتر خواهان برگزاری نشستی بین‌المللی دربارهٔ اوضاع راکد موجود در سوریه شده بود.

یک منبع فرانسوی آگاه در این خصوص به روزنامه الحیات گفت: هدف فابیوس از دعوت برای برگزاری نشست روز ۲۸ ژانویه به منظور حمایت از ائتلاف مخالفان سوریه بوده و این نشست در سطح مسئولان بلندپایه کشورهای محوری در کمک به مردم سوریه برگزار می‌شود.

این منبع فرانسوی همچنین اعلام کرد: در نشست پاریس جزئیات نشست “دوستان سوریه” که اخیرا در مراکش برگزار شد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بنا به نقل از این منبع فرانسوی در نشست پاریس نمایندگان ۵۰ کشور و سازمان شرکت خواهند کرد و قرار است در این نشست نحوه کمک به ائتلاف ملی مخالفان سوریه جهت آغاز کار خود مورد بررسی قرار گیرد.

این مسئول فرانسوی در پایان تاکید کرد: کنفرانس کشورهای اهداکننده که در پایان ماه جاری میلادی در کویت و تحت نظارت سازمان ملل برگزار می‌شود، در حقیقت تکمیل کننده کنفرانس پاریس است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.