نشست ۶ کشور غربی ۲۵ تیر در بروکسل/ آیا پیشنهاد آلماتی ۱ اصلاح خواهد شد؟

فروردین ۱۴۰۳

مایکل مان، سخنگوی اشتون روز پنج‌شنبه ۲۰ تیر (۱۱ ژوئیه ۲۰۲۲) اعلام کرد که اعضای گروه ۱+۵ روز سه‌شنبه ۲۵ تیر (۱۶ ژوئیه ۲۰۲۲) در بروکسل گرد هم خواهند آمد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران به نقل از ایران هسته‌ای منابع غربی اعلام کردند کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه آینده در بروکسل میزبان بقیه اعضای گروه ۱+۵ خواهد بود تا دربارهٔ آغاز دور تازه مذاکرات با ایران رایزنی کند.
 
مایکل مان، سخنگوی اشتون روز پنج‌شنبه ۲۰ تیر (۱۱ ژوئیه ۲۰۲۲) اعلام کرد که اعضای گروه ۱+۵ روز سه‌شنبه ۲۵ تیر (۱۶ ژوئیه ۲۰۲۲) در بروکسل گرد هم خواهند آمد تا در این باره مذاکره کننده که مذاکرات با دولت تازه ایران چگونه و از چه زمانی باید آغاز شود.
 
مان گفته است: «ما دربارهٔ نحوه پیشبرد پرونده هسته‌ای ایران مذاکره خواهیم کرد. ما مشتاق هستیم تا پس از انتخاب رئیس‌جمهور تازه ایران، شاهد پیشرفتی ملموس در گفتگوها باشیم».
 
علاوه بر این خبرگزاری رویترز روز ۲۰ تیر از بروکسل گزارش داده است که دیپلمات‌های غربی عقیده دارند مذاکرات با ایران تا قبل از استقرار دولت تازه نباید آغاز شود.
 
همچنین یک مقام ارشد اتحادیه اروپا به خبرگزاری‌های رویترز و فرانسه گفته است: «ما در گفتگوهای آلماتی پیشنهاد بسیار خوبی را مطرح کردیم. ما منتظر هستیم تا ایرانی‌ها به شکلی مثبت به این پیشنهاد پاسخ دهند».
 
این در حالی است که دیپلمات‌ها در تهران عقیده دارند ایران پاسخ پیشنهاد آلماتی را در مذاکرات آلماتی ۲ که در فروردین برگزار شد داده است و درخواست مجدد پاسخ برای این پیشنهاد معنایی جز این ندارد که گروه ۱+۵ نه با یک رویکرد سازنده بلکه با هدف امتیازگیری یک طرفه وارد مذاکرات خواهد شد.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.