نصب نشان دهنده سطح مایع مگنتی در مجتمع نفتی ابوذر

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ سهشنبه ۹ آبان ۹۱،

با تلاش متخصصان نفت فلات قاره ایران صورت گرفت؛

برای اولین بار در مجتمع نفتی ابوذر، نشان‌دهنده سطح مایع مگنتی جهت نمایش و ارسال سیگنال iبه اتاق کنترل مورد استفاده قرار گرفت.

به گزارش تفسیری خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، یزدان‌پناه؛ مسئول کنترل و ابزار دقیق مجتمع نفتی ابوذر در این زمینه گفت: این دستگاه بر اساس قوانین نیروی فشار مایعات و خاصیت جذب و دفع قطب‌های غیرهمنام و همنام آهن‌ربا طراحی شده است.

وی تصریح نمود: بدنه نشان‌دهنده سطح‌، لوله‌ای استوانه‌ای شکل است که از مسیرهای ورودی بالایی و پایینی بر روی مخازن نصب می‌شود‌؛ مایع داخلی مخزن از طریق ورودی‌های پایینی و یا پایینی و بالایی iبه طور همزمان iبه داخل لوله استوانه‌ای هدایت شده و توپی دارای آهن‌ربای دائمی را شناور می‌سازد.

یزدان پناه افزود: با تغییر سطح مایع، شناور iبه حرکت در آمده و با روبروی هم قرار گرفتن آهن‌ربای توپی و فلپ‌ها و تغییر رنگ فلپ‌ها، سطح مایع داخل مخزن نشان داده می‌شود .

وی با بیان اینکه بوسیله لول ترانسمیتر که بر روی این دستگاه نصب می‌شود می‌توان سیگنال آنالوگ خروجی آن را در اتاق کنترل استفاده کرد، گفت: این نشان‌دهنده ساخت یک شرکت داخلی است و در مقایسه با نمونه خارجی دارای قیمت پایین‌تر و خدمات پس از فروش مناسب‌تر است.
گفتنی است این مدل نشان‌دهنده، نیازی iبه انجام تعمیرات نداشته و نسبت iبه مدل‌های دیگر خرابی کمتری دارد./ر


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.