نصیریان: مطبوعات به شکل جدی به تئاتر بپردازند/ مرزبان: با مرادخانی آینده تئاتر روشن است

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

علی نصیریان گفت: آرزو دارم مطبوعات نسبت به قضیه تئاتر گفتگوهای جدی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار تئاتر ممتاز به نقل از هنرآنلاین، نشست رسانه‌ای نمایش ” تانگوی تخم مرغ داغ” به کارگردانی هادی مرزبان امروز (۳ شنبه ۲۶ فروردین) برگزار شد. در این نشست هادی مرزبان، علی نصیریان، فردوس کاویانی، فرزانه کابلی، پریسا مقتدی، امین زندگانی و سایر عوامل نمایش حضور داشتند.

علی نصیریان گفت: آرزو دارم مطبوعات نسبت به قضیه تئاتر گفتگوهای جدی داشته باشند. چون در این زمینه کمبود زیاد داریم فضا طوری شده که کارهای ضعیف بسیاری به صحنه می‌روند ,آدم نمی داند چه خبر است. امیدوارم نگرش به تئاتر جدی‌تر از وضع فعلی باشد .در تئاتر مهم‌ترین مسئله داشتن گروه است که در تئاتر ما امکانات لازم برای آن فراهم نیست. گروهی که با هم کار و زندگی کنند به قوت و ضعف‌های هم واقف باشند و بده بستان داشته باشند نه اینکه هر چند وقت یکبار دور هم جمع شویم و کار کنیم.

او دربارهٔ حضورش در این نمایش گفت: من کار خودم را در تئاتر کرده‌ام اما گاهی دوست دارم قدمی در فضای آن بردارم. من رادی را دوست دارم اما نه همه کارهایش را و نه آثار سوسیالیستی‌اش را. اما ” تانگوی تخم مرغ داغ” برایم عطر و بویی از هدایت داشت که من آن را دوست دارم. نقشی که دارم زیر و بم دارد و مسئله دیگر هم زبان در این نمایشنامه است که فارغ از ساختار دیالوگ‌ها و زبان کاراکترها اهمیت دارد. این که می گویم عطر و بوی هدایت را دارد این از ضعف نیست بلکه کاراکترهای هدایت در تئاتر آمده و شخصیت پردازی‌ها مثل داستان‌های اوست. ‌شخصیت‌های هدایت مثل حاج آقا یا علویه خانم را می‌بینم و اینکه زبان چقدر خوب در یک نمایش جا افتاده است. این نمایش به تم‌های مورد علاقه‌ام می‌پردازد مثل استبداد شرقی یا پدر سالاری.

هادی مرزبان کارگردان این نمایش هم گفت: بزرگترین افتخار زندگیم حضور علی نصیریان در این نمایش است که در واقع مرا راهنمایی می‌کند. ما سه سال قبل می‌خواستیم این نمایش را اجرا کنیم که نشد و ناچار شدیم آن را نمایشنامه‌خوانی کنیم . امسال بزرگترین چالش من انتخاب شخصیت‌ها بود چرا که آدم‌های رادی آدم‌های خاص هستند و درآثارش تیپ خیلی کم وجود دارد و حتی آن ها هم در بخش‌هایی باز هم تبدیل به کاراکتر می‌شوند.

او در ادامه گفت: همه می‌گویند چرا مرزبان در هر دوره‌ای با مدیران خوب است؟ من می‌گویم آنها کار خودشان را می‌کنند و من هم کار خودم را می‌کنم که البته در هیچ دوره‌ای فضای مدیریتی را مثل امروز مثبت ندیدم . یعنی تا امروز آینده را نمی‌دانم. نمی‌خواهم خیلی هم خوشبین باشم و نیمه خالی را نبینم. اما تا امروز همه با من همراهی کرده‌اند و من آینده تئاتر را با حضور علی مرادخانی روشن می‌بینم. اینکه می‌گویند من با همه مدیران خوبم فکر می کنند که من امتیاز ویژه‌ای می‎گیرم . اینطور نیست در واقع من صورتم را با سیلی سرخ می‌کنم.  دوره‌ای بود که کل دستمزد من از یک نمایش را که ۳ میلیون بود به صورت بن به من دادند! اما من اگر تئاتر کار نکنم می‌میرم . برای تئاتر چرتکه نمی‌اندازم و کیسه ندوخته‌ام گرچه که وظیفه دولت‌هاست که برای تئاتر سرکیسه‌شان را شل کنند.

فردوس کاویانی از بازیگران نمایش گفت: مقوله تئاتر در ایران بسیار مشکل شده و به همه بچه‌هایی که با این وضعیت تئاتر کار می‌کنند، آفرین می‌گویم. برایم بسیار ارزشمند است که در اثری ایرانی به‌ویژه متن آقای رادی و کار آقای مرزبان بازی می‌کنم.

امین زندگانی از بازیگران این نمایش هم در ادامه گفت: مدت‌ها است که در زندگی دچار رخوت شده‌ایم که آن هم به دلیل آن است که معجزه‌ای در زندگی اتفاق نمی‌افتد. بازی در تئاتر برایم یک معجزه است و بازی در کنار این بزرگان برایم افتخار است.درباره تئاتر هم باید بگویم که گریبان تئاتر را به دست منتقدین سلیقه‌ای ندهیم و خود را از استفاده فست فودی از فرهنگ رها کنیم.بعضی منتقدین و مطبوعات قلمشان در خدمت یک سری جریانات بوده و امیدوارم مطبوعات هم سلیقه‌ای و جریانی عمل نکنند.

فرزانه کابلی ، پریسا مقتدی و دیگر بازیگران نیز از حضور در کار هادی مرزبان ابراز خرسندی کردند.

نمایش “تانگوی تخم مرغ داغ” نوشته زنده‌یاد اکبر رادی و کار هادی مرزبان از ۴ اردیبهشت‌ماه در تالار وحدت به صحنه می‌رود.

انتهای پیام/

 


آخرین اخبار
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.