نطق در راستای ایفای وظایف نمایندگی قابل تعقیب کیفری نیست

فروردین ۱۴۰۳

عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس با اشاره به شکایت دولت از دو نماینده به دلیل نطق آنان در صحن علنی بهارستان درخصوص سفر رئیس‌جمهور به نیویورک به قوه قضائیه، گفت: دستگاه قضایی در این راستا از هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان، موضوع را استعلام کرده است و ان‌شاءالله در جلسات آتی هیات این موضوع بررسی خواهد شد.

“عوض حیدرپور” نماینده مردم شهرضا و سمیرم سفلی و عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران دربارهٔ شکایت دولت از برخی نمایندگان  مجلس به دلیل مطرح کردن پاره‌ای از موضوعات در نطق میان دستور خود، اظهار داشت: شکایت‌های دولت بیشتر راجع به نطق‌های نمایندگان دربارهٔ سفر رئیس‌جمهور به نیویورک بوده است که از طریق معاونت حقوقی رئیس جمهور به قوه قضاییه ارجاع شده و دستگاه قضایی نیز در این راستا از هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان، موضوع را استعلام کرده است تا موضوع شفاف شود نطق این نمایندگان در راستای ایفای وظایف نمایندگی بوده یا خیر.

وی در ادامه افزود: هیات نظارت بر رفتار نمایندگان تا کنون دربارهٔ نطق نمایندگانی که با موضوع سفر رئیس جمهور به نیویورک ایراد شده، اظهارنظر نکرده است و ان‌شاءالله در جلسات آتی هیات طی دو هفته آتی  این موضوع بررسی خواهد شد.

عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در ادامه تصریح کرد: براساس اصل ۸۶ قانون اساسی، نمایندگان‏ مجلس‏ در مقام‏ ایفای‏ وظایف‏ نمایندگی خود ‏ در اظهارنظر در مسائل داخلی و خارجی ‌کاملاً آزادند لذا اگر اظهار نظر آنان در راستای ایفای وظایف نمایندگی باشد قابل تعقیب کیفری نیست.

حیدرپور تصریح کرد: بر این اساس در این مورد  شکایت نیز  باید بررسی شود آیا موضوعاتی که در نطق مطرح شده در راستای وظایف نمایندگی بوده یا نه، تا ان‌شاءالله نتیجه بررسی‌ها به قوه قضائیه اعلام شود.

گفتنی است؛ معاونت حقوقی رئیس‌جمهور از ۲ نماینده مجلس به سبب نطق‌های آنان دربارهٔ سفر رئیس‌جمهور به نیویورک به قوه قضائیه شکایت کرده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.