نظارت دستگاه قضا پس از آزادی زندانیان امنیتی ادامه داشته باشد

وکیل پایه یک دادگستری گفت: قوه قضائیه نه تنها در طول دوران زندانی شدن مجرمان امنیتی بلکه پس از آزادی هم باید نظارت لازم را در جزییات زندگی این افراد اعمال کند.

غلامرضا عرب‌گری در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، در بررسی جرایم امنیتی اظهارداشت: جرایم امنیتی از دو دیدگاه کارشناسانه و حقوقی مورد بررسی قرار می‌گیرند که تشخیص نوع مجازات برای مجرمان چنین جرایمی برعهده قاضی پرونده است.
 
این حقوقدان ادامه داد: گاهی اوقات ممکن است از دیدگاه یک قاضی مسائل امنیتی  مخل در آرامش جامعه، مصداق جرایم امنیتی باشد و در مقابل تحلیل قاضی دیگر از مجرمان امنیتی، سرقت، دزدی و جرایمی از این دست باشد.

عرب‌گری با اشاره به در نظر گرفتن مجازات مختلف برای مجرمان مرتکب به یک جرم مشترک تصریح کرد: افراد در ارتکاب  یک جرم مشترک ممکن است از سوی قاضی پرونده، متحمل مجازات‌های متفاوتی شوند که براساس سطح و حد جرم برای مجرمان مجازات قانونی پیش‌بینی شده است.
 
این حقوقدان با تاکید براینکه زندانیان امنیتی باید پس از آزادی هم تحت نظر دستگاه قضا قرارداشته باشند، خاطر نشان کرد: قوه قضائیه نه تنها در طول دوران زندانی شدن مجرمان امنیتی بلکه  پس از آزادی هم باید نظارت لازم را در جزییات زندگی این افراد اعمال کند.

“انتهای پیام”/پ۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.