نظام اسلامی از عزت خود هزینه نمی کند/ رفتار غربی ها بی اعتمادی را رقم زد

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکتیک نظام بر حسب شرایط تغییر می کند گفت: منطق و منش ملت ایران عزت است و این نظام از عزت خود هزینه نخواهد کرد.

علی لاریجانی، ظهر شنبه در مراسم افتتاح فاز ۲ بیمارستان رضوی اظهار کرد: مگر می شود شمشیری بالای سرملتی زد و بعد گفت که سخنان ما را به زور بپذیر بی تردید منطق و منش ملت ایران عزت است و این نظام از عزت خود هزینه نخواهد کرد.

وی با اشاره به پیشرفته ترین مرکز پزشکی هسته ای بیمارستان فوق تخصصی رضوی، افزود: امروز در مرکزی قرار داریم که به برکت امام رضا (ع) ایجاد شده است و این مکان جزء مراکز علمی و مدرن در حوزه دانش پزشکی محسوب می شود.

وی بیان کرد: تولیت آستان قدس رضوی حمایت های مادی فراوانی را برای راه اندازی پیشرفته ترین مرکز پزشکی هسته ای انجام داده است و این مرکز نمونه ای از معضلی است که طی چند سال اخیر نظام اسلامی با آن دست به گریبان است.

غرب اصرار دارد ایران را از دانش هسته ای محروم کند

وی یادآور شد: این مرکز درمانی هسته ای می تواند به وسیله دانش هسته ای به بیماران کمک کند اما غرب اصرار دارد ایران را از این دانش محروم کند و در این راستا سالهاست که این ماجراجویی را ادامه می دهد.

به گفته وی یکی از نکات مهم در بحث دانش هسته ای فرزانگی رهبری کشور است که ۲۰ سال پای این فکر ایستادگی کردند که ملت ایران به این دانش دست یابد.

لاریجانی با تاکید بر اینکه دانش هسته ای به مواد هسته ای نیاز داشت اما غربی ها دراین زمینه خلف وعده کردند، افزود: قبل از انقلاب “کسینجر” قراردادی را با دولت ایران در زمینه نیروگاه های هسته ای و شبکه تحقیق و توسعه برای غنی سازی منعقد کرد اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از اینکه شاه دیکتاتور از کشور ایران اخراج و دموکراسی ایجاد شد آمریکایی ها آغاز به ستیزه کردند و قرارداد خود را زیرپا گذاشتند.

بی اعتمادی نسبت به غرب

وی تصریح کرد: در حالی که نظام اسلامی تجهیزات راکتور اتمی را در اختیار داشت غربی ها سوخت لازم را به این نیروگاه ندادند و این امر سبب شد بی اعتمادی نسبت به غرب در دل نظام اسلامی شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه راکتور اتمی بیشتر جنبه دارویی دارد، افزود: نظام اسلامی عضو آژانس است و جزء مقررات این آژانس دادن دانش به اعضا و تامین نیازهای سوخت است اما غربی ها با کلک سیاسی قطع نامه صادر کردند و این رفتارها دون شان کشوری است که می خواهد مدیریت جهانی انجام دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اگر غربی ها در ذهنشان این باشد که ایران به انرژی هسته ای احتیاج دارد گامی برای رفع احتیاج برنخواهند داشت و در این راستا سیاست جمهوری اسلامی این است که در فناوری هسته ای روی پای خود بایستد و این مقوله نوعی تضاد ایجاد کردن نیست بلکه حق مشروع ماست و برای آینده کشور ضروری است.

منطق و منش ملت ایران عزت است

وی تاکید کرد: در حال حاضر نیز باید سخنان غربی ها را به دقت شنید چرا که می گویند می خواهیم از طریق مذاکره مسائل را حل کنیم اما هم زمان پروژه جنگ را نیز روی میز می گذارند و آیا به راستی این امر نشانگر منطق مذاکراتی است.

وی با اشاره به اینکه مگر می شود شمشیری بالای سرملتی قرار داد و بعد گفت که سخنان ما را به زور بپذیر، افزود: بی تردید منطق و منش ملت ایران عزت است و این نظام از عزت خود هزینه نخواهد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با ایران نباید قلدرمابانه حرف زد چرا که این کشور از شعارهای جنگ طلبانه نمی هراسد.

وی تاکید کرد: غرب باید منطق خود را در گفتگو با ایران عوض کند زیرا نمی شود گزینه جنگ روی میز باشد و بعد بگوییم راه مذاکره هم هست.

وی اظهار کرد: ایران مسیر مذاکرات را دنبال می کند و در این راستا میز مذاکره را ترک نخواهد کرد بنابراین باید از روش گفتگو و مذاکره استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فتوا داده اند که نظام اسلامی سلاح هسته ای را جایز نمی داند، ابراز کرد: غربی ها باید از این فرصت برای گفتگو استفاده کنند.

لاریجانی در خصوص اصطلاح نرمش قهرمانه، تصریح کرد: اصطلاح نرمش قهرمانانه که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده یک فرصت است و باید مراقب بود برداشت غلطی از مسائل سیاسی کشور نداشته باشیم.

به گفته وی نرمش قهرمانانه یعنی استراتژی نظام اسلامی ثابت است و تاکتیک ها عوض می شود.

تاکتیک نظام بر حسب شرایط تغییر می کند

 وی اظهار کرد: تاکتیک نظام بر حسب شرایط و با عوض شدن دولتها تغییر می کند و در این راستا نرمش قهرمانانه عزت نظام را در عرصه بین المللی به دنبال دارد.  

رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص افراطی گریهایی که در منطقه صورت می گیرد، اظهار کرد: پشت صحنه تمام افراطی گریهایی که در منطقه صورت می گیرد غرب قرار دارد و در این راستا کشورهایی نظیر آمریکا باید بدانند که برخورد تاکتیکی با تروریسم یک اشتباه استراتژیک است.

وی بیان کرد: نظام اسلامی با افراطی گری مخالف است و هرگز در این مسیر شوم گام برنخواهد داشت.

لاریجانی با تاکید بر اینکه نظام اسلامی از آرمان ها و اهداف خود دست برنخواهد داشت، اظهار کرد: غرب نمی تواند با اعمال تحریم ها فشارها را بر نظام اسلامی افزایش دهد چرا که مشکلاتی که امروز در ایران وجود دارد ناشی از تحریم ها نیست بلکه مربوط به سوء مدیریت هاست.

به گفته وی اگر به درستی از منابع داخل کشور استفاده شود تحریم ها راه به جایی نخواهد برد.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.