نظام گمرکی یکپارچه نوین در چهار مرحله پیاده سازی می شود

نظام گمرکی یکپارچه نوین در چهار مرحله و در ۴۰ ماه پیاده‌سازی می‌شود.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی گمرک جمهوری اسلامی ایران ، طراحی مفهومی، اجرای پروژه‌های محوری، اجرای پروژه‌ها با گستره ملی و اجرای پروژه‌های پشتیبانی، مراحل چهارگانه طرح جامع گمرک نوین را تشکیل می‌دهد.

طراحی مفهومی، مرحله نخست طرح جامع گمرک نوین است که از حدود دو ماه پیش آغاز شده و شامل تدوین جزئیات برنامه مدیریت پروژه، ارزیابی وضع موجود، طراحی وضع مطلوب، تحلیل شکاف و در نهایت ارائه نقشه راه تحول همه‌جانبه در گمرک است.

ارزیابی آمادگی برای تغییر، مطالعات تطبیقی، تدوین منشور طرح و منشور پروژه‌های طرح، طراحی نظامات راهبری طرح، طراحی نظامات مدیریت تحول طرح، از دیگر موارد مورد نظر در طراحی مفهومی طرح جامع گمرک نوین است.

* محورهای طرح جامع گمرک نوین

محورهای طرح جامع گمرک نوین هم در پنج بخش شامل مدیریت، فناوری، منابع انسانی، فرآیندها و مقررات اعلام شد.

در بخش مدیریت، اعمال مدیریت نوین و کارآمد در به‌کارگیری بهینه منابع سازمانی، در بخش فناوری، ارتقا و به‌روزرسانی فناوری‌های مورد استفاده با توجه ویژه به فناوری اطلاعات و در بخش منابع انسانی، بهسازی آموزش و توسعه منابع انسانی به‌عنوان یکی از کلیدی‌ترین سرمایه‌های مورد استفاده در سازمان مورد توجه قرار گرفته است.

شناسایی، بازنگری و اصلاح فرآیندهای سازمان و مدیریت آنها در بخش فرآیندها و مطالعه و بررسی مقررات گمرکی و پیشنهاد بهینه‌سازی آنها در بخش مقررات از دیگر موضوعات مدنظر در طرح جامع گمرک نوین است.

فرآیند موضوعی این طرح دربرگیرنده مطالعات، تحلیل‌های محیط کلان داخلی و خارجی گمرک است که در نتیجه آن امکان تعیین و تعریف پروژه‌های مورد نیاز در جهت دستیابی به مزیت مطلوب سازمان فراهم خواهد شد./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.