نظرات کاربران خبرآنلاین درباره عکس کوفی عنان و علی اکبر صالحی بعد از نشست بررسی بحران سوریه

به گزارش خبرآنلاین، کوفی عنان نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه طی روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه گذشته به ترتیب به کشورهای سوریه، ایران و عراق سفر کرد.

عنان در سفر به ایران و در دیدار با علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان به بررسی بحران سوریه و راهکارهای حل آن پرداخت. وی بعد از این نشست در کنفرانس خبری مشترک با صالحی به شرکت کرد خبرآنلاین با انتشار عکسی از این کنفرانس از کاربران  خواسته بود نظر خود پیرامون این عکس را عنوان کنند. 

کاربران خبرآنلاین هرچند نظرات مختلفی درباره این عکس داشته اند ولی غالب نظرات تاکید بر اهمیت و جایگاه نظام جمهوری اسلامی در حل بحران سوریه داشته است. یکی از کاربران به نام نورا گفته است«ایران یکی از پازل های حل مساله سوریه است»، یکی دیگر از کاربران گفته است«شک نداشته باش که نظر ایران در حل مسائل سوریه راه گشاست»، میثم یکی دیگر از کاربران می گوید«آخر مجبور شدن به این واقعیت که ایران کشور تاثیر گذار منطقه است اعتراف کنند و از نظرات سازنده ایران استفاده کنند.» عباس موسوی پور هم عنوان کرده است«این یه واقعیته که ایران در منطقه خاورمیانه نفوذ دارد و مسایل مهم منطقه قطعا با نظر ایران حل خواهد شد مانند بحران سوریه در مورد فلسطین نیز اینگونه است»

 

برخی دیگر از کاربران کمک گرفتن از ایران برای حل بحران سوریه را مایه مباهات نظام دانسته اند؛ برای نمونه یکی از کاربران گفته است« آدم به خودش افتخار می کنه که یه ایرانیه و اینقدر کشورش توی عرصه ی بین الملل تاثیر گذاره. جانم ایران!!!»

 

با این وجود کاربران خبرآنلاین در قالب این نظرات به مسئولان کشور هشدار داده اند که مراقب بازی ها و برنامه های غرب و البته روسیه در بحران سوریه باشند. یکی از کاربران می گوید«غربی ها ذاتا انسانهای حقه بازی هستند مراقب باشیم آنها فهمیده اند دیگر در سوریه نمی توانند کاری کنند ومی خوان برای حفظ آبرو ایران یه کاری بکنه ….»

 

برخی دیگر از کاربران نیز خواستار آن شده اند که منافع ایران در این گفتگوها مورد توجه قرار گیرد؛ محمد می گوید« با سیاست می توانند سوار مسئله سوریه شوند و نقش ایران در این کشور را بی بدیل ندانند. باید رسما” منافع ایران دیده شود و خط مرزی ما را سوریه قرار دهند. باتوجه به بیداری اسلامی و موج فراگیر آن تحلیلهای مهمی را انجام دهند تا مرز جابجا نشود.» یک کاربر دیگر هم عنوان کرده است«ایران باید به دنبال منافعش در سوریه باشد.»

 

برخی از کاربران نیز ورود ایران به بحث بحران سوریه را مورد انتقاد قرار داده اند؛ رضا یکی از کاربران گفته است«به ما چه ربطی داره؟!» و الیته این نظر پاسخ یکی دیگر از کاربران را به همراه داتشه که عنوان کرده است«به ایران خیلی ربط داره. وقتی کشوری هستی که نظرت برای اداره کشویر دیگر مهم است یعنی تاثیر گذاری». نادر یکی از کاربران می گوید«بخدا اگه سوری ها جای ما بودن ما رو تنها می گذاشتن».

 

تعدادی دیگر از کاربران به همراهی روسیه و ایران در حفظ حکومت اسد اشاره کرده اند. یکی از کاربران گفته است«ایران در کنار روسیه نمیخواهد بشار کنار بره و عنان آمده ببینه چجوری میشه نظرشون رو جلب کرد». دیگری گفته است«به نظر میاد بیشتر از این که اسد بخواهد به حکومت ادامه بده، روسیه و ایران خواهان ادامه‌ی حکومت اسد هستند. اگر اسد همان اوایل کنار میرفت امیدی بود ولی الآن هیچ راه حلی برای مسأله سوریه وجود نداره.» 

/۲۷۲۲۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.