نظر علی مطهری درباره مصوبه جدید هیات دولت برای رسانه ها

خبرگزاری آریا – عضو ناظر مجلس در هیئت منصفه مطبوعات، ابلاغیه اخیر دولت در مورد قانون خبرگزاری‌ها را در راستای مصوبه نهاد قانونگذاری دانست که دو سال به تاخیر افتاده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خانه ملت ، علی مطهری درباره اصلاحیه اخیر قانون مطبوعات، ابلاغ‌شده از سوی هیئت وزیران گفت: پیش از این و حدود دو سال قبل، مجلس مصوبه‌ای داشت مبنی بر اینکه قانون مطبوعات، نشریات الکترونیکی را نیز در بر بگیرد.
نماینده مردم تهران، ری،‌ شمیرانات و اسلامشهر افزود: برای اجرای این قانون، نیاز به آیین‌نامه‌ای بود که دولت باید آن را تصویب می‌کرد تا هیئت نظارت بر مطبوعات بتواند مانند مطبوعات به تخلفات برخی پایگاه‌های اطلاع‌رسانی رسیدگی کند و ما ماهها منتظر ابلاغ آن بودیم.
عضو ناظر مجلس در هیئت منصفه مطبوعات با بیان اینکه تصویب این‌ آیین‌نامه در دولت بسیار طولانی شد، اضافه کرد: آن چیزی که هیئت وزیران ابلاغ کرده، همان مصوبه مجلس است زیرا دولت نمی‌تواند قانونگذاری داشته باشد.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تصریح کرد: پس از این، هیئت نظارت بر مطبوعات می‌تواند به تخلفات برخی پایگاه‌های اطلاع‌رسانی که کار خبرگزاری انجام می‌دهند، رسیدگی کند و مواد قانون مطبوعات شامل این پایگاه‌ها نیز می‌شود.
مطهری درباره برخی مواد این ابلاغیه که شائبه ایجاد محدودیت برای رسانه‌ها را ایجاد می‌کند، توضیح داد: بر اساس این سازوکار اجرایی، پایگاه‌های اطلاع‌رسانی باید نام خود را در سامانه مخصوص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت کنند و شناسنامه‌دار شود زیرا هیئت نظارت به منظور بررسی عملکرد پایگاههای خبری نیاز به اطلاعات کافی دارد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به طرح نظام جامع رسانه‌های همگانی اضافه کرد: این آیین‌نامه قابل قیاس با نظام جامع رسانه نیست و البته در دل آن طرح جامع نیز آورده می‌شود.
اخیرا هیئت وزیران به استناد ماده(۴۷) اصلاحی قانون مطبوعات – مصوب ۱۳۷۹- مقررات مربوط به خبرگزاری‌ها را به عنوان فصل پنجم به آیین‌نامه اجرایی قانون مطبوعات الحاق کرد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.