نظر فانی درباره «اعتیاد» دانش‌آموزان

وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش در حد توان خود درصصد است تا به بحث “سبک زندگی” و “آموزش” دانش‌آموزان در حوزه آسیب‌های اجتماعی بپردازد و تا جایی که توان داشته باشد این موضوع را در دستورکار قرار می دهد.

به گزارش گروه وبگردی ممتازنیوز،علی اصغر فانی درباره برنامه‌های پیشگیرانه که وزارتخانه می‌تواند در سطح مدارس برای دانش‌آموزان انجام دهد، افزود: پرداختن به مساله اعتیاد تنها معطوف به وزارت آموزش و پرورش نیست و فراتر از وظایف این دستگاه است.

وی درباره اینکه برخی از دانش‌آموزان بنا به دلایل متعدد دارای خانواده‌های آسیب‌دیده‌ای هستند و به تبع اعتیاد پدر یا مادر یا اعضای خانواده ممکن است به این سمت کشیده شوند، گفت: چنین دانش‌آموزانی به دلیل دانش‌آموز بودن در دام اعتیاد نمی‌افتند بلکه به علت قرار گرفتن در خانواده آسیب‌دیده در معرض این خطر هستند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که بحث اعتیاد یک بحث فراگیر و فراتر از آموزش و پرورش است چرا که عوامل متعددی در بروز و ظهور آن موثر است، تاکید کرد: آموزش و پرورش در حد توان خود در تلاش است تا آموزش‌های لازم را در اختیار دانش‌آموزان و خانواده‌ها قرار دهد و هشدارهای لازم را به آن‌ها بدهد.

فانی ابراز امیدواری کرد تا با قرار گرفتن یک نیروی انسانی متخصص و دانشگاهی در حوزه سلامت آموزش و پرورش، نوآوری‌های جدیدی را برای حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی و آموزش دانش‌آموزان در دستور قرار دهد.

وی تاکید کرد: مدرسه محل تجمع دانش‌آموزان است نه محل ترویج اعتیاد چرا که ممکن است دانش‌آموز در بیرون از مدرسه به مشکلاتی دچار شده باشد و در مدرسه تجمع داشته باشد و این اشتباه است که بگوییم مدرسه محل اعتیاد است و آموزش و پرورش نیز در حد وظایفی که قانونی برای این وزارتخانه مشخص کرده به وظایف خود عمل می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: یک سوءتفاهم در این بخش ایجاد شده و آن این که بگوییم چه تعداد دانش‌آموز معتاد داریم؟ چرا که معتقدیم دانش‌آموز به دلیل دانش‌آموز بودنش معتاد نیست، بلکه به دلیل داشتن خانواده‌ آلوده ممکن است به این بلا گرفتار شده باشد اما چون دانش‌آموز است باید برای ادامه تحصیل به مدرسه بیاید.

فانی درباره برنامه‌های آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان در معرض خطر نیز گفت: معاونت سلامت و آموزش و پرورش قطعا برنامه‌هایی را برای آگاهی و ارتقاء آموزش دانش‌آموزان در حوزه آسیب‌های اجتماعی در دستور کار دارد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که دستگاه تعلیم و تربیت مشکلات متعددی را در حوزه افت تحصیلی، آموزش، معیشت فرهنگیان، ساختار ۳-۳-۶ در دستور کار دارد که هر کدام از برنامه‌ها به نوبه خود سنگین است، اظهار کرد: آموزش و پرورش در حد توان و امکاناتی که دارد به بحث سبک زندگی و آموزش دانش‌آموزان در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیز می پردازد که این امر مستلزم داشتن امکانات مناسب است و تا جایی که بتواند به وظیفه خود در این زمینه عمل می کند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.