نظر مخالف حمیدزاده با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

۱۱اردیبهشت،

مدیر کمیته ارزشیابی بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تهران برخلاف نظر وزیر و فرهنگ ارشاد اسلامی توزیع کتاب های “حریم سلطان” و “عشق ممنوعه” را بلامانع دانست.

مجید حمید زاده رئیس کمیته ارزشیابی نمایشگاه کتاب تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران در رابطه با وجود کتاب هایی با موضوع سریال های ماهواره ای گفت : عرضه این کتاب ها با اعمال ضوابط لازم در نمایشگاه امسال لحاظ و حداقل های مجاری باز هم صورت گرفتن اشتباهات طبیعی و این جریان بلامانع است.

وی ادامه داد: مانند دیگر حوزه ها احتمال اشتباه در کار حتی به میزان اندک وجود دارد و ممکن است کتابی از ما مجوز گرفته ولی از نظر مراجعه کنندگان مشکل دارد و بنابراین با توجه به نظر دیگران به این مشکل رسیدگی می گردد ولی باید تعهد داده شده جهت مجوز نادیده گرفته نشود.

حمید زاده افزود: ما هر زمانی متوجه خطا شویم باید خطا را جبران کنیم ولی به سبب تعهدی که برای مجوز این کتاب داده ایم خود را مسئول می دانیم چراکه براساس مجوز ما باید حق منتشر کننده تادیه شود.

وی در زمینه مشاوره تخلف در ناشران افزود: ما در زمینه ناشران داخلی میزان تخلف را نزدیک به صفر دیدیم و در روز اول ۸ مورد از ۲۵۰ ناشر و در روز دوم ۲ مورد و لازم به ذکر است که بیشترین آمار را در حوزه ناشران خارجی ملاحظه کردیم.

رئیس کمیته ارزشیابی بیست و ششمین نمایشگاه تهران در رابطه نوع برخورد با ناشران متخلف تصریح کرد: در برخورد با ناشران فقط تذکر داده می گردد که در صورت اجرای تمهیدات از تخلف آنها گذشت می گردد.

گفتنی است در مصاحبه با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دستور پیگیری با ناشران این کتاب ها داده شده است./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.