نفت ایران پیشتاز بازارهای جهانی/ فرصت های سرمایه گذاری در صنایع تکمیلی

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

نفت سبک ایران در بازارهای جهانی به قیمت ۱۱۰ دلار و ۲۵ سنت مبادله می شود.

رضا پدیدار عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان  این مطلب گفت: نفت خام سبک ایران در محدوده ۱۱۰ دلار و ۲۵ سنت و نفت سنگین ۱۰۶ دلار به فروش می رسد.

وی با بیان اینکه هر بشکه نفت خام آمریکا WTI  در بورس نیویورک ۸۸ دلار و ۸۳ سنت با ۲ دلار کاهش به فروش می رسد، افزود: هر بشکه نفت سبک برنت دریای شمال در بورس لندن ۱۰۹ دلار و ۷۵ سنت و میانگین وزنی سبد اوپک ۱۰۹ دلار و ۷۷ سنت در بازارهای بین المللی مورد داد و ستد قرار می گیرد.

پدیدار دلیل کاهش قیمت نفت امریکا را به خاطر گزارشات منتشر شده در بازارهای کشورهای غربی و منطقه خاورمیانه مطرح کرد و گفت: تقاضای خرید نفت خام امریکا در ماه سپتامبر به دوره مشابه سال گذشته ۳/۸ درصد کاهش داشته و این برای بار دوم است که تقاضای  نفت خام امریکا در سپتامبر و اکتبر در پایین سطح قیمت به فروش می رسد.

عضو هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات نفتی اظهار داشت: به طور کلی میزان مصرف نفت خام امریکا ۱۸ میلیون و ۱۸۱ هزار بشکه در روز است و این کشور ۵۷/۶ درصد از تقاضای نفت خام را طریق واردات و حدود ۴۲/۵ درصد را از منابع زیرزمینی تامین می کنند.

وی از برگزاری نمایشگاه ایران پلاست در ۱۴ آبان ماه سال جاری خبرداد و گفت: در نمایشگاه ایران پلاست گردهمایی مواد اولیه ماشین آلات تجهیزات پلیمیری، محصولات ساخته شده و نیمه ساخته پتروشیمی، خدمات فنی مهندسی و کامپوزیت های پلیمری حضور دارند و این نمایشگاه می تواند فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در صنایع تکمیلی باشد./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.