نفت ایران همچنان سربلند در بازارهای جهانی/ روند نزولی قیمت نفت امریکا

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

نفت سنگین ایران در محدوده ۱۰۲ دلار، پیشروی بازارهای جهانی است بطوریکه نفت امریکا با کاهش قیمت در مرز ۸۵ دلار به فروش می رسد.

رضا پدیدار عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب که قیمت نفت سنگین ایران در محدوده ۱۰۲ تا ۱۰۳ دلار  پیشروی بازارهای جهانی است افزود: هر بشکه نفت خام سبک ایران در مرز ۱۰۶ دلار و ۲۵ سنت به فروش می رسد.

وی با تاکید براینکه با توجه به کاهش تقاضا در بازارهای جهانی، قیمت نفت از سوی کشورهای بزرگ مصرف کننده به شدت کاهش یافته است تصریح کرد: قیمت نفت خام امریکا WTI در بورس نیویورک با ۸۵ دلار و ۸۷ سنت مورد معامله قرار می گیرد که این کاهش قیمت در طول ۶ ماه بی سابقه بوده است.

 عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت، اظهار داشت: نفت سبک برنت دریای شمال در بورس لندن ۱۰۷دلار و ۹۷ سنت و میانگین سبد نفتی اوپک ۱۰۵ دلار و ۸۹ سنت در بازارهای بین المللی دادوستد می شود.

وی تاکید کرد: کاهش عرضه و تقاضا سبب افت قیمت نفت در بازار شده تا جاییکه در طول هفته اخیر نزدیک ۷ دلار در بورس نیویورک و حدود ۵ دلار در بورس لندن کاهش قیمت بوده است.

پدیدار خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود قیمت نفت بعد از انتخابات ریاست جمهوری امریکا و فرارسیدن فصل سرما به مرز ۱۱۵ تا ۱۲۰ دلار افزایش پیدا کند. /ر


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.