نفت شیراز در بازار فرابورس فروخته شد

۲۸اردیبهشت،

سازمان خصوصی سازی به وکالت از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، ۳۴۹ میلیون و ۳۶۶ هزار و ۵۲۴ سهم معادل ۳۴ درصد از سهام شرکت پالایش نفت شیراز را به صورت یکجا و نقد یا نقد و اقساط بابت رد دیون دولت به بانک‌ها امروز در بازار دوم عرضه کرد که این میزان سهم به فروش رفت.

به گزارش ایسنا، قیمت پایه هر سهم معادل قیمت بسته شدن سهم در روز قبل از عرضه به اضافه ۳۵ درصد به شرط آن که از مبلغ ۱۶ هزار و ۳۵۷ ریال کمتر نباشد تعیین شده که به صورت یکجا، نقد و یا نقد و اقساط و با شرایط پرداخت ۳۰ درصد نقد و مابقی اقساط سه ساله با نرخ سود ۱۵ درصد پرداخت می‌شود.

در ادامه معاملات امروز بازارهای فرابورس، ۴۲۶ میلیون سهم و اوراق به ارزش ۹٫۹ هزار میلیارد ریال مبادله شد که این حجم معاملات به عرضه بلوکی پالایش نفت شیراز مربوط بود. این در حالی است که در میان شرکت‌های فرابورسی بیشترین حجم معاملات به خرید و فروش ۲۴٫۲ میلیون سهم شرکت کیسون تعلق گرفت که به صورت توافقی در بازار پایه انجام شد و در این میان بیمه میهن کمترین حجم معاملات را نسبت به سایر شرکت‌ها به خود اختصاص داد.

در همین حال بیشترین رشد قیمت را شرکت‌های پخش البرز ، سبحان دارو و آس.پ داشتند و بیشترین کاهش قیمت نصیب فرآورده‌های غذایی قند چهار محال و سرمایه‌گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان و مهندسی ساختمان و تاسیسات راه‌آهن شد.

افزون بر این در بازار ابزارهای نوین مالی که هر برگه آن به ارزش یک میلیون ریال خرید و فروش می‌شود، بیشترین حجم معاملات را به ترتیب، سه نماد گواهی سپرده انصار ۸۶ هزار و ۴۸۵ برگه، اجاره امید ۶۹ هزار و ۹۶۰ برگه، مشارکت نارنجستان ۶۹ هزار و ۲۸۰ برگه داشتند.

طبق پیام ناظر بازار، نماد معاملاتی شرکت افرانت، برای برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده و نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان بانکها، برای برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه در ۳۱ اردیبهشت در پایان معاملات امروز متوقف شد. از سوی دیگر نماد معاملاتی شرکت پخش البرز و بیمه پاسارگاد، پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه و تقسیم سود نقدی هر سهم و همچنین نماد معاملاتی شرکت فرآورده های غذایی و قند چهارمحال، پس از ارائه اطلاعات پیش‌بینی با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف ۵۰ درصد، معامله شدند.

در عین حال امروز هر برگه امتیاز تسهیلات مسکن بین ۰٫۱ تا ۴٫۸ درصد رشد داشت؛ به طوری که هر برگه امتیاز تسهیلات مسکن مهر ۸۹ با رشد ۴٫۸ درصد به نرخ ۵۲۷ هزار ریال رسید.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.