نفسهای پر نوسان سکه در هفته قبل

۲۱م اسفند ،

بینا- قیمت سکه در بازار هفته ی قبل در حالی بیشترین کاهش قیمت را در طی هفته های اخیر کسب کرد که همگام با دلار روزهای پر افت و خیزی را پشت سر گذاشت.
به گزارش بینا به نقل از پایگاه اینترنتی طلا، در پی نوساناتی که در بازار ارز رخ داد، بازار سکه هفته ی قبل را در شرایطی پشت سر گذاشت که شاهد گام های بلند در مسیر ریزش قیمتها تحت تأثیر جو روانی حاصل از نشست ایران و غرب در قزاقستان بود که البته این روند در اواخر هفته قبل معکوس شد.
بنابراین گزارش، در روز شنبه قبل بازار سکه به روند کاهشی خود درپی ریزش قیمتهای بازار ارز ادامه و با افت ۵۰ و ۴۰ هزار تومانی، بهای سکه بهار آزادی در طرح امامی به ۱ میلیون و ۳۹۵ هزار تومان و در قدیم به ۱ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان رسید.
نیم و ربع سکه با کاهش ۲۰ و ۱۶ هزار تومانی، تا سطح ۷۰۵ و ۴۴۸ هزار تومان و سکه ۱ گرمی تا بهای ۳۱۵ هزار تومان پایین آمدند.
این گزارش می افزاید، روز یکشنبه نیز بازار سکه به کاهش قیمتها پرداخت که این روند در روز دوشنبه با گامهای بلندتری صورت گرفت و سکه بهار آزادی تا ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان پایین آمد که البته بازار در این مسیر تاب نیاورد و مسیر افزایشی را در پیش گرفت.
در همین راستا در غروب روز دوشنبه قیمت سکه بهار آزادی در طرح امامی و قدیم به ۱ میلیون و ۳۱۶ و ۱ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان رسید.
هر نیم و ربع سکه با بهای ۶۵۵ و ۴۰۵ هزار تومان و هر قطعه سکه ۱ گرمی با قیمت ۲۹۰ هزار تومان در بازار معامله شدند.
براساس این گزارش، بازار سکه در روز سه شنبه با شتاب به کسب قیمتهای سابق پرداخت و بهای سکه بهار آزادی در طرح قدیم و امامی به ۱ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان و ۱ میلیون و ۳۶۲ هزار تومان رسید.
نیم سکه نیز در روز سه شنبه تا بهای ۶۹۰ هزار تومان و ربع سکه تا نرخ ۴۳۰ هزار تومان افزایش یافتند.
سکه ۱ گرمی هم در این روز به ۳۱۰ هزار تومان رسید.
قابل ذکر است، مسیر بازگشت پر شتاب بازار سکه در روز چهارشنبه، قیمت سکه را در طرح امامی به ۱ میلیون و ۴۱۸ هزار تومان و در طرح قدیم به ۱ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان رساند.
در همین روز هر نیم سکه با بهای ۷۱۵ هزار تومان و هر قطعه ربع و سکه ۱ گرمی با قیمت ۴۵۰ و ۳۲۵ هزار تومان فروخته شدند.
گفتنی است، در روز پنج شنبه بازار سکه با گمانه زنی های مختلف سیاسی و منطقه ای، مدل کوچکی از نوسان روزانه را به نمایش گذاشت و قیمتها که در حال افزایش بود ناگهان روی کاهش را به خود دیدند.
سکه طرح امامی در این روز بر نرخ ۱ میلیون و ۴۰۵ هزار تومان و سکه طرح قدیم بر ۱ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان و هر نیم سکه بر ۷۱۲ هزار تومان آرام گرفتند.
هر ربع و سکه ۱ گرمی نیز با نرخ ۴۴۰ و ۳۲۵ هزار تومان هفته را به پایان رساندند.
شایان ذکر است، پیش فروش سکه که از ۸ اسفندماه آغاز گردید نشان دادکه حداقل این دوره هیچ تأثیری بر بازار سکه ندارد، بطوریکه رئیس کل بانک مرکزی روز قبل از کمی استقبال از طرح پیش فروش سکه خبر داد.
وی در عین حال افزود: تمهیداتی اندیشیدیم که اگر کسی احساس کند از پیش خرید سکه متضرر می شود می تواند با انصراف پول خود را پس بگیرد./ج

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.