نقاشی های حسن سلطانی به گالری هما می‌برد

خبرگزاری آریا-گالری هما پنجمین مجموعه از آثار حسین سلطانی را با عنوان ارابه خدایان به نمایش درمی‌آورد.
به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی آریا ، زندگی هنری حسین سلطانی را می‌توان یکی از با ثبات‌ترین زیست‌های هنری در میان نسل آخر نقاشی معاصر ایران دانست.
نام او و “اتومبیل پیکان” (اسطوره پاپ قرن بیستمی ایران) با یکدیگر مترادف شده‌اند .
سلطانی معتقد است : پیکان نمادی در پی گریز از ساخت تک معنایی هویت است و دنیای نشانه‌های مختص خود را می‌آفریند. از این رو واقعیت خاص خود را پدید می‌آورد و این واقعیتی مجهول است.
آثار این دوره سلطانی هر چند هنوز ساختاری شکلی دارند اما هنرمند در آنها نوعی نمادشناسی را با انتزاع فرم در هم آمیخته و از ریخت ایران خودرو ، انتزاعی بومی استخراج کرده است .
تجسس حسین سلطانی در زیست و بافت پیکان بعدها توسط نسلی از هنرمندان پس از او مورد استفاده قرار گرفت و همین پیشینه است که از او هنرمندی پر سابقه در عین جوانی ساخته است.
حسین سلطانی متولد ۱۳۵۷ در کرمان , فارغ التحصیل هنرستان صداو سیما در سال ۷۵ و لیسانس نقاشی از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد در سال ۸۰ است.
شرکت در بینال پنجم نقاشی و برگزاری نمایشگاه انفرادی در گالری‌های افرند و هما در کنار حضور در نمایشگاه‌های متعدد گروهی، بین سال‌های ۷۸ تا ۸۹ در تهران و لندن در کارنامه هنری او به چشم می‌خورد.
این مجموعه از ۲۲ اردیبهشت تا سوم خرداد به نشانی ولنجک ، خیابان هجدهم، پلاک ۹، گالری شیرین ( سالن شماره ۲) رو در روی علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.