نقدینگی سرگردان دلار را گران کرد

نقدینگی سرگردان دلار را گران کرد | چاپ |
سه شنبه ۲۸ شهریور ساعت ۱۵:۲۸

بینا- عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اعلام کرد: نقدینگی سرگردان در چرخه اقتصادی به تقاضای شدیدتری برای دلار ایجاد کرده‌است.
به گزارش بینا، غلامرضا اسدالهی نماینده مردم تربت جام و تایباد در خانه ملت درباره نوسانات بازار ارز و وعده کاهش قیمت از سوی دولت به موج اظهارداشت: دلیل عملی نشدن وعده های بانک مرکزی و وزارت اقتصاد این است که به تنهایی نمی توانند تصمیم بگیرند و قطعاباید تصمیماتشان به تایید رییس جمهور برسد.
وی ادامه داد: رئیس جمهور با تصمیمات گرفته شده به صورت منطقی و مستدل برخورد نمی کند ونوعا با این تصمیمات احساسی برخورد می کند و یا این که تصمیمات گرفته شده را با تاخیر تایید می کند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تقاضای ارز التهابات بسیاری را به‌وجود آورده‌است تصریح کرد: اکنون ما در کشور با تورم بالایی مواجه‌ایم و همین موضوع مردم را مجبور می‌کند که برای حفظ ارزش پول و سرمایه‌ خود به سمت بازارهای پشتیبان مثل طلا و ارز روی بیاورند و تقاضای ارز افزایش یابد.
اسدالهی اظهار داشت: نقدینگی سرگردان در چرخه اقتصادی به سمت سفته‌بازی پول پیش رفته و باز هم تقاضای شدیدتری برای دلار ایجاد کرده‌است و مسلما زمانی که تقاضا با افزایش روبه‌رو می‌شود اما عرضه به آن میزان نیست قیمت هر کالایی از جمله دلار با افزایش مواجه خواهد شد.
نماینده مردم تربت جام و تایباد در مجلس در اینباره که آیا دولت با افزایش قیمت ارز به دنبال افزایش درآمد است گفت: مازاد درآمد ارزی باید به حساب خزانه واریز شود ودولت طبق سازوکارهای موجود دربودجه هزینه کند .
وی با بیان اینکه اگر دولت مازاد درآمد ارزی از محل نوسانات نرخ ارز داشته باید به مجلس گزارش دهد، گفت: دولتی ها می گویند فقط ارز به نرخ مرجع آن هم به واردات کالاهای اساسی اختصاص دادند و به دنبال افزایش درآمد از محل این نوسانات نیستند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.