نقشه بینایی مغز انسان تهیه شد

سلامت > تحقیقات– محققان آمریکایی موفق به کشف روش جدیدی برای تهیه نقشه بینایی در مغز بر اساس ساختار فردی مغز حتی برای افراد نابینا شدند

به گزارش ایسنا، محققان دانشگاه پنسیلوانیا برای تهیه نقشه بینایی، از دستگاه اسکن رزونانس مغناطیسی عملکردی (fMRI) برای اندازه گیری فعالیت مغزی ۲۵ داوطلب با دید طبیعی استفاده کرده و موفق به شناسایی یک رابطه آماری دقیق بین ساختار چین خوردگی‌های مغز و نمایش بصری شدند.

دکتر جفری آگوئیر، استادیار نورولوژی دانشگاه پنسیلوانیا و نویسنده ارشد این تحقیق تأکید می‌کند: با اندازه‌گیری آناتومی مغز و استفاده از یک الگوریتم، می‌توانیم نقشه بینایی هر فرد را بر روی سطح مغز به دقت پیش بینی و ترسیم کنیم.

این محقق خاطر نشان می‌کند: در ابتدا به نظر می‌رسد که منطقه بصری مغز هر فرد دارای شکل و اندازه متفاوت است، اما این تفاوت‌های فردی در آناتومی مغز با استفاده از الگوی ریاضی جدید مورد استفاده کاملا از بین می‌رود.

در حال حاضر با استفاده از این روش می‌توان نحوه تغییر سازمان مغز در اثر از دست دادن بینایی را مورد بررسی و مطالعه قرار داد. این دستاورد جدید، گام مهمی برای بازگرداندن قدرت بینایی با استفاده از دستگاه تحریک کننده سطح مغز محسوب می‌شود.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.