نقش‌های تماشایی رضا کیانیان / فیلم

به گزارش خبرآنلاین، رضا کیانیان سال ۱۳۳۰در تهران به دنیا آمد و در سه سالگی با خانواده به مشهد نقل مکان کرد.

او فارغ‌التحصیل تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است و از سال ۱۳۴۵ بازیگری تئاتر را با حضور در نمایش‌های «آنتیگونه»، «خرده بورژوا»، «چهره‌های سیمون ماشا»، «ازدواج آقای می سی سی پی»، «یادگار سال‌های شن» شروع کرد.

او علاوه بر بازیگری در زمینه طراحی صحنه و فیلمنامه‌نویسی هم کار کرده و چند سال پیش برای طراحی صحنه نمایش «نیلوفر آبی» به کارگردانی حمید امجد برنده جایزه شد. کیانیان تاکنون دو نمایشگاه عکس با نام‌های «قار سوم» با موضوع کلاغ و «عکس‌های تنهایی» با موضوع طبیعت و همچنین نمایشگاهی از مجسمه‌های خود با عنوان «دوباره نگاه کن» برگزار کرده است.

کیانیان در شانزدهمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم «آژانس شیشه‌ای» جایزه بهترین بازیگر نقش دوم را گرفت و در سیزدهمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم «کیمیا» کاندیدای دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد نقش دوم بود. او برای بازی در فیلم «خانه‌ای روی آب» به کارگردانی بهمن فرمان‌آرا سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را از بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به دست آورد. 

در فایل ضمیمه این خبر بخش‌هایی از نقش‌‌آفرینی او در فیلم‌های «گاهی به آسمان نگاه کن»، «خانه‌ای روی آب»، «ماهی‌ها عاشق می‌شوند»، «نیش زنبور»، «آژانس شیشه‌ای» و «روبان قرمز» را می‌بینید.

۵۸۲۴۴

دانلود چند نقش رضا کیانیان   دانلود چند نقش رضا کیانیان


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.