نقش ترکیه در تحولات خاورمیانه و سوریه هماهنگ با ناتو و غرب است

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: ترکیه سعی دارد جایگاه خود را به عنوان یک کشور فرا منطقه‌ای عنوان کند، لذا در راستای منافع برخی از کشورها نظیر آمریکا و رژیم صهیونیستی و کشورهای مرتجع عرب گام برداشته است.

حسن لاسجردی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با اشاره به نقش ترکیه در نا آرامی‌های سوریه گفت: نقش مخرب ترکیه در تحولات سوریه کاملا آشکار بوده و این کشور از هر روزنه‌ای برای دخالت در امور سوریه و تجهیز مخالفین بشار اسد استفاده کرده است.
 
وی در ادامه افزود: با توجه به اقدامات اخیر ترکیه در مسائل سوریه، افکار عمومی چه در داخل ترکیه و چه در دیگر کشورهای اسلامی به نقش تخریبی ترکیه در سوریه اذعان داشته، لذا در چنین شرایطی به نظر می رسد ترکیه نقش ناتو و غرب را در منطقه حساس خاورمیانه بازی کرده و به متشنج کردن اوضاع در منطقه و تضعیف جبهه مقاومت پرداخته است.
 
این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد: ترکیه منافع شخصی خود را در خاورمیانه دنبال کرده و با تمام اقداماتی که بر ضد کشور سوریه انجام داده، سعی دارد جایگاه خود را به عنوان یک کشور فرا منطقه ای عنوان کرده، لذا در همین راستا متاثر از برخی کشورها نظیر آمریکا و رژیم صهیونیستی و کشورهای مرتجع عرب گام بر داشته است.

“انتهای پیام”/س۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.