نقش عربستان، کویت و امارات در طرح جدید آمریکا علیه ایران

خبرگزاری آریا-مقام های عربستان سعودی، کویت و امارات با جدیت طرح های مورد نظر آمریکا به منظور افزایش فشار به ایران را برای دست کشیدن از برنامه های صلح آمیز هسته ای دنبال می کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روزنامه روسی ” نزاویسیمایا گازتا ” عربستان و دو متحدش کویت و امارات درپی تضعیف ایران از طریق کاهش قیمت نفت تا مرز ۶۰ دلار برای هر بشکه هستند.
براساس این گزارش عربستان با افزایش تولیدات نفتی خود از روسیه هم پیش افتاد و ماه مارس گذشته به بزرگترین تولید کننده نفت جهان تبدیل شد . 
این روزنامه روسی نوشت : کارشناسان نفتی معتقدند که قیمت ۱۰۰ دلار برای هر بشکه کمترین قیمتی است که ایران می تواند از طریق آن سودی از فروش نفت خود ببرد.
علی النعیمی وزیر نفت عربستان روز ۱۴ ژوئن در حاشیه پنجمین کنفرانس بین المللی کشورهای اوپک در وین پایتخت اتریش شک و تردیدها را درباره تداوم تزریق نفت عربستان به بازار برطرف کرد و گفت : ما ترجیح می دهیم که سقف تولیدات نفتی اوپک بیشتر شود .
النعیمی گفت : بررسی های ما نشان می دهد که ما نیاز به افزایش سقف تولیدات نفتی داریم و ما پیش از اتخاذ دیدگاه رسمی خود منتظر جواب دیگر کشورهای عضو اوپک هستیم . 
وال استریت ژورنال به نقل از تحلیلگری در دفتر تحقیقات امور کشورهای عربی و اسلامی (اوراسیا گروپ) مستقر در نیویورک گزارش داد : عربستانی ها با توجه به کاهش تولیدات نفتی ایران ترجیح می دهند که همچنان نیاز بازارهای نفتی را تأمین کنند.

 


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.