نقش عصاره توت فرنگی در فعال‌سازی پروتئین حفاظتی بدن

پیش از این نیز نقش توت فرنگی در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و دیابت نیز عنوان شده بود، اما این اولین بار است که نقش عصاره توت فرنگی در فعال سازی پروتئین حفاظتی ثابت شده است.

نتایج پژوهشی جدید حاکی از آن است که توت فرنگی، با فعال کردن پروتئینی خاص در بدن از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری می‌کند.

به گزارش ایسنا، محققان دانشگاه وارویک انگلستان، موفق به کشف نقش خوردن توت فرنگی در فعال سازی پروتئینی خاص موسوم به Nrf2 شده‌اند. پروتئین ذکر شده، میزان آنتی اکسیدان و بعضی از فعالیت‌های حفاظتی بدن را افزایش می‌دهد و پیرو آن باعث کاهش چربی‌ها و کلسترول خون می‌شود که همگی این چرخه‌ها از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری می‌کنند.

بنابر گفته پروفسور «پاول تورنالی»، سرپرست این پژوهش، پیش از این نیز نقش توت فرنگی در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و دیابت نیز عنوان شده بود، اما این اولین بار است که نقش عصاره توت فرنگی در فعال سازی پروتئین حفاظتی ثابت شده است.

محققان در رابطه با یافته علمی این پژوهش، اظهار داشته‌اند که ما علم و راز چگونگی عملکرد توت فرنگی را در افزایش قدرت دفاعی برای حفظ سلول‌ها، اعضای بدن و رگ‌های خونی را آشکار ساخته‌ایم و در نتیجه علت نقش موثر این میوه را در کاهش وقوع بیماری‌های قلبی و عروقی و دیابت نشان دادیم.

اکنون محققان با استفاده از نتایج این پژوهش، سعی در شناسایی بهترین گونه‌های توت فرنگی و چگونگی مصرف بهینه از این میوه در ارتقا سلامتی افراد دارند.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.