نقل قول دکتر لاریجانی از دیدار با آیت الله بهجت

به گزارش خبرآنلاین اولین یادواره ملی سردار شهید «حاج حسین جان بصیر» قائم‌مقام «لشکر ویژه ۲۵ کربلا»ی مازندران در دوران دفاع‌مقدس عصر امروز با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، سردارمرتضی قربانی مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، امیر شمخانی از فرماندهان دفاع مقدس، سردار اسکندر مؤمنی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور، سردار سید محمدتقی شاهچراغی فرمانده سپاه کربلای مازندران و سردار محسن انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حاج حسین بصیر همواره روراست کار می کرد، گفت: آیت الله بهجت در دیداری که با ایشان داشتیم می فرمودند آن چیزی که انسان را تغییر می دهد روراستی با خداوند است.
وی ادامه داد: بصرت واقعی در پناه مجاهدت در راه خدا است. شاید «حاج بصیر» خیلی اهل مطالعه نبود و مطالعه‌ی معمولی داشت اما بصیرت واقعی پیدا کرده بود؛ چون مجاهد راه خدا بود. ما نیز اگر می‌خواهیم در جامعه تحول به وجود آوریم و جزو منتظران واقعی حضرت مهدی (عج) باشیم باید واقعا در قلبمان آمادگی شهادت داشته باشیم؛ چرا که آمادگی برای مجاهدت، بصیرت می‌آورد. عناصری نظیر حاج بصیر حقیقت هستی را به خوبی درک کردند. اکنون نیز بسیاری از جوانانمان در قلبشان روحیه‌ی مجاهدت وجود دارد ولی میدان ظهور آن برایشان مهیا نیست.

دکتر لاریجانی همچنین در این یادواره از تمبر شهید حسین بصیر و فیلمنامه‌ی فیلم این شهید رونمایی کرد. در ادامه این مراسم نیز یا اهدای لوح تقدیری از خانواده شهیدان حسین و اصغر حاج بصیر تقدیر به عمل آمد.

همچنین به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور که در این مراسم حضور داشت یکی از محورهای مواصلاتی اصلی تهران – مازندران به نام شهید حاج حسین بصیر نامگذاری خواهد شد. در این مراسم سردار مرتضی قربانی از قرماندهان سابق لشکر ۲۵ کربلا مازندران طی سخنانی با تاکید بر اینکه قطعا به برکت خون شهدا راه آنان ادامه پیدا خواهد کرد، گفت: سردار بصیر قبل از آنکه یک فرمانده نظامی باشد یک فرمانده روحانی بود که هیچگاه اهل دروغ و غیبت نبود.

/۶۲۶۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.