نقل و انتقال امتیاز مسکن مهر ممنوع شد

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا: شرکت عمران شهر تازه پردیس طی اطلاعیه ای اعلام کرد نقل و انتقال امتیاز مسکن مهر ممنوع است، این در حالی است که هم اکنون امتیاز این واحدها توسط بنگاه های املاک خرید و فروش می گردد.

به گزارش تسنیم در این اطلاعیه آمده است؛ نظر به اینکه در شرایط قراردادهای مسکن مهر (۹۹ ساله) ذکر شده که مستاجر بدون موافقت موجر حق واگذاری موضوع قرارداد را به غیر تحت هیچ یک از عناوین حقوقی اعم ار بیع ،وکالت ،صلح ،مشارکت ،نمایندگی و … کلا یا جزئا ندارد لذا بدین وسیله اعلام می گردد در صورت مبادرت هر یک از دارندگان قرارداد اجاره مسکن مهر (۹۹ ساله) به واگذاری آن به غیر ،اقدام مزبور معتبر نبوده و تخلف از شرایط قرارداد اجاره نیز تلقی شده و طبق مقررات قابل پیگیری است.

به گزارش تسنیم، این در حالی است که مدت هاست علاوه بر خرید و فروش امتیاز مسکن مهر، واحدهای تحویل شده این طرح در فازهای مختلف شهر پردیس داد و ستد می گردد. امتیاز مسکن مهر پردیس بسته به فازی که قرار دارد بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون توسط بنگاه های املاک این شهر خرید و فروش می گردد.

مدیر عامل شرکت عمران پردیس پیش تر در این باره به تسنیم گفته بود: خرید و فروش امتیاز توسط بنگاه‌های املاک انجام می‌شود و پیگیری‌ها از اتحادیه کشوری مشاوران املاک نیز در این رابطه نتیجه‌ای نداشته است.

وی با تأکید بر “ما اعلام کرده‌ایم که خرید و فروش امتیاز غیرقانونی است”، ادامه داد: بنگاه‌های املاک پردیس حاضرند واحد مسکونی ۱۰۰ میلیون تومانی را در پردیس دو میلیون تومان بفروشند تا یک میلیون تومان سود به آنها برسد.

هدایت با اشاره به این‌که متأسفانه بنگاه‌های املاک پردیس فقط به‌دنبال سود خودشان می باشند، گفت: چند بنگاه املاک را نیز به همین سبب پلمب کرده‌ایم، اما همچنان کار خودشان را انجام می‌دهند.

وی با بیان این‌که از ۵۰۰ مغازه پردیس ۲۰۰ مغازه بنگاه املاک است، افزود: چندین بار با خسروی، رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک در این رابطه صحبت کرده‌ام، اما نتیجه‌ای در بر نداشته است.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.