نکاتى دربارهٔ خرید “یخچال فریزر”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

هنگامى که براى خرید یخچال فریزر به بازار لوازم خانگى مراجعه مى کنید، حتماً عواملى چون ظرفیت مورد نیاز و هزینه اى که مى توانید بپردازید را در نظر گرفته اید. اما تنوع محصولات در بازار مى تواند به سادگى شما را دچار سر درگمى بکند.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه بازار باشگاه خبرنگاران، حقیقت این است که ملاک هایى که براى خرید یک یخچال فریزر لازم است در نظر گرفته شود محدود به ظرفیت و هزینه نیستند. در اینجا بعضى ملاک هاى دیگر که خوب است در هنگام خرید از آنها آگاه باشید، به شما معرفى مى شوند.
 
ابتدا لازم است بدانید که ظرفیت مورد نیازتان چقدر است. اگر تازه کار نباشید، حساب دستتان است و به راحتى ظرفیت مورد نیاز را تعیین میکنید اما آنهایى که تازه به این بازار وارد شده اند لازم است بدانند که به طور متوسط یک خانواده دو نفره به ۱۶۰ تا ۲۰۰ لیتر ظرفیت، احتیاج دارد و به ازاء هر نفر اضافه، لازم است ۲۰ لیتر دیگر نیز در نظر گرفته شود.

البته این اعداد، به عادات خرید و نوع تغذیه شما هم بستگى دارد. اگر کمتر سبزیجات مصرف مى کنید، قدرى ظرفیت اضافه تر در نظر بگیرید و چنانچه هفته اى یک بار به خرید مى روید، لازم است باز هم ظرفیت را قدرى بیشتر در نظر بگیرید.مصرف انرژى هم یکى از نکات مهم در انتخاب مدل مورد نظرتان مى باشد.

مدل هایى که فریزر آنها در بالا قرار گرفته است عموماً بین ۷ تا ۱۳ درصد مصرف انرژى کمترى دارند. همچنین مدل هایى که ذوب برفک اتوماتیک (Defrost) ندارند در حدود نصف سیستم هاى مجهز به ذوب برفک اتوماتیک، انرژى مصرف مى کنند.

البته اشکال نوع اول این است که باید هر چند وقت یکبار، برفک آن را تمیز کرد تا مصرف انرژى در آن بهینه باشد.یخچال فریزرهایى که یخساز اتوماتیک یا آبخورى روى در دارند، مى توانند بین ۱۴ تا ۲۰ درصد مصرف انرژى بیشترى داشته باشند. ناگفته نماند که هزینه خرید این نوع یخچال فریزرها نیز قدرى بالاتر از مدل هاى دیگر است.
 
از نظر مصرف انرژى یخچال فریزرهایى که در محدوده ۱۶ تا ۲۰ فوت مکعب می باشند، اقتصادى تر مى باشند. واضح است که هر قدر اندازه یخچال بزرگتر باشد، مصرف انرژى آن نیز بیشتر است و البته خرید یخچال فریزر کوچکتر نیز سبب مى شود تا تعداد دفعات مراجعه شما به سوپرمارکت بیشتر شود.

به طور کلى از نظر اقتصادى و مصرف انرژى، به صرفه است که یک یخچال فریزر نسبتاً بزرگتر خریدارى کنید تا دو یخچال فریزر کوچک. در هر حال اگر دو یخچال فریزر با سایزهاى متفاوت مصرف انرژى یکسانى داشته باشند، مدلى که بزرگتر است مى تواند اقتصادى تر باشد زیرا با مصرف انرژى یکسان، فضاى بزرگترى را سرد مى کند.
 
انتهای پیام/

منبع : پارس انتخاب


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.