نماز جمعه تجلی ارزش‌ها در جامعه دینی است

حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی،یکشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا در رودسر افزود: امامان جمعه به عنوان سنگربانان ولایت درخط مقدم هستند و نماز جمعه در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان نظام اسلامی نقش مؤثری دارد.

وی بااشاره به تأثیرگذاری نماز جمعه به عنوان یک فریضه عبادی – سیاسی در ابعاد فردی و اجتماعی اظهار داشت: رسالت اصلی نماز جمعه گسترش معروف‌ است و هرچه نماز جمعه باشکوه‌تر برگزار شود، بسیاری از معروف‌ها و ارزش‌ها در جامعه رواج بیشتری پیدا می‌کند.

معاون فرهنگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه همچنین به نقش بصیرت افزایی نماز جمعه اشاره و خاطرنشان کرد: پیام اصلی نماز جمعه وحدت، عزت، اقتدار، شکوه و پیام اعلام حضور مردم در صحنه عبادی – سیاسی و دعوت جامعه به تفکر سیاسی سالم است.

وی استقبال مردم دین دار ایران اسلامی از نماز جمعه را خوب توصیف کرد و گفت: در حال حاضر نزدیک به ۷۰۰ امام جمعه در کشور، هر هفته مهمترین مسائل روز جامعه و منطقه را در خطبه های نماز جمعه با مردم مطرح می کنند.

حجت الاسلام یعقوبی ادامه داد: نزدیک به یکصد درخواست نیز از شهرهای مختلف برای اقامه نماز جمعه به شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه رسیده که بر اساس اولویت پس از تعیین امام جمعه و مکان ‏مناسب مصلای نماز جمعه به زودی این امر محقق می شود.‏

وی همچنین از ساخت یکصد مصلی نماز جمعه در سراسر کشور خبر داد و گفت: تعدادی از این مصلاها تکمیل شده و تعدادی دیگر نیز نزدیک به تکمیل شدن است.

معاون فرهنگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اعتبار ساخت این مصلاها را از محل منابع دولتی و مشارکت مردمی ذکر و اضافه کرد: بخشی از هزینه ساخت مصلاها را خود دولت و بخشی دیگر از محل مشارکت های مردمی تامین می شود.ک/۳

۷۲۹۰/۶۹۵ / ۶۷۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۵۵۶۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.