نمایشگاههای استانی حامی ندارند / انجمن های تهران هنرمندان استانی را نمی پذیرند

۳۰ آبان ،

عضویت در انجمنهای تجسمی در تهران نیازمند برگزاری نمایشگاه در یکی از گالری های پایتخت است.

عادله خانلرزاده، هنرمند نقاش در گفتگو با خبرنگار بخش تجسمی باشگاه خبرنگاران؛ گفت: برگزاری نمایشگاه برای هنرمندان جوان بسیار حائز اهمیت است چرا که برگزاری نمایشگاه بستری برای معرفی این گروه از هنرمندان به جامعه هنری نقش تعیین کننده ای دارد.
وی در ادامه گفت: در حال حاضر هنرمندانی که در تهران فعالیت می کنند شرایط بهتری در جهت برگزاری نمایشگاه نسبت به هنرمندان استانهای مختلف دارند.
وی اظهار داشت: علیرغم آنکه برنامه ای مبنی بر تمرکز زدایی رویدادهای هنری و نمایشگاه تجسمی از چند سال پیش عنوان شد اما متاسفانه این تمرکززدایی کاملا یک طرفه است.
وی گفت: در حقیقت زمانیکه نمایشگاهی در یکی از استانهای کشور برگزار می شود، می‌بایست نمایشگاه دیگری نیز از هنرمند استانی در تهران برگزار شود که متاسفانه این اتفاق نمی افتد.
وی در ادامه عنوان کرد: در حقیقت نمایشگاه هنرمندان استانهای مختلف در تهران کمتر برگزار می شود.
وی گفت: ضرورت برگزاری نمایشگاه هنرمندان استانی درتهران در این است که می‌توانند عضو انجمن های هنرهای تجسمی در تهران شوند.
وی گفت: به عبارت دیگر اگر هنرمندی بخواهد عضو یکی از انجمن های تجسمی در تهران شود باید نمایشگاهی را در یکی از نگارخانه های تهران برگزار کرده است و این بدان معناست که اگر هنرمندی در تمامی استانهای کشور نمایشگاه برگزار کرده باشد برای عضویت در انجمن هایی در تهران اهمیت ندارد.
وی خاطرنشان کرد: در کارنامه هنری هنرمندان استانی برگزاری نمایشگاه در تهران الزامی است./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.