نمایشگاه و تشدید نظارت،دو برنامه تنظیم بازار ماه رمضان

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت ، معدن و تجارت از نمایشگاه های عرضه مستقیم کالاهای پرتقاضا و طرح تشدید نظارت به عنوان دو اقدام برای تامین آرام و مطمئن کالا در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش سرویس اقتصادیممتازنیوز،حسن رادمرد در مصاحبه با رادیو گفت: ۳۰۰ نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در قالب ۱۵ هزار غرفه نمایشگاهی از ۲۵ تیر تا ۵ مرداد بر ای عرضه کالاهای اساسی و پرتقاضا اقدام می کنند.
وی افزود: از ظرفیت اتحادیه های تعاونی مصرف و ‌فروشگاه های زنجیره ای و ذخایر راهبردی هم برای تنظیم بازار استفاده می کنیم.
رادمرد پیش از این هم گفته است: ۵۰ هزار تن برنج ایرانی در نمایشگاه عرضه مستقیم کالا عرضه خواهد شد و این در حالی است که صد هزار تن برنج تایلندی با قیمت کیلویی ۷۰۰ تومان نیز در این نمایشگاه ها قابل خرید است.
وی افزود: ۱۰ هزار تن مرغ منجمد وارداتی نیز علاوه بر تولید داخلی در سطح گسترده در این نمایشگاه ها توزیع خواهد شد.
رادمرد پیش بینی کرد ۱۰ هزار تن گوشت قرمز منجمد نیز در نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا توزیع شود و این علاوه بر گوشت گرمی است که از منطقه سیستان و بلوچستان و همچنین از کشورهای استرالیا و آسیای میانه وارد می شود.
رادمرد گفت: همچنین شکر هم برای عرضه در نمایشگاه و هم برای واحدهای تولیدی شیرینی پزی با قیمت کیلویی ۱۱۷۵ تومان توزیع خواهد شد.
وی ادامه داد: با تفاهم های انجام شده روغن و خرما به اندازه کافی در نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا توزیع می شود که قیمت خرما ۱۰ تا ۱۵ درصد زیر قیمت بازار خواهد بود.
رادمرد گفت : سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و دیگر نهادهای نظارتی و بازرسی هم طرح تشدید نظارت بر کیفیت و قیمت کالاها را اجرا می کنند./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.