نماینده فلسطین در سازمان ملل: اعتقاد به راه حل دو کشور در حال فراموشی است

نیویورک/ واحد مرکزی خبر ۹۱/۲/۵

نماینده ناظر تشکیلات خودگردان فلسطین نزد سازمان ملل متحد گفت : اعتقاد به راه حل دو کشور در فلسطین اشغالی، به دلیل ادامه شهرک سازی های غیرقانونی اسرائیل از جمله در شرق بیت المقدس، در حال فراموشی است تا جائی که برخی ، راه حل های جایگزین مطرح می کنند.
به گزارش واحد مرکزی خبر از نیویورک، ریاض منصور، نماینده ناظر فلسطینیان در سازمان ملل متحد، روز دوشنبه در نشست ماهیانه شورای امنیت درباره اوضاع خاورمیانه و مسئله فلسطین افزود: ما همچنان از اسرائیل اشغالگر می خواهیم تا به همه اقدامات سرکوبگرانه خود برضد فلسطینیان خاتمه دهد.
وی بار دیگر بر ایجاد دو کشور مستقل بر اساس مرزهای پیش از سال ۱۹۶۷ و درکنار صلح جامع تاکید کرد و افزود: نقض های حقوق بشر اسرائیل، تبعیض نژادی و تهاجم نظام مند آنها همچنان ادامه دارد و همین منجر به ایجاد مانع در روند صلح شده است.
ریاض منصور تصریح کرد: همزمان با اینکه به پاسخگو قرار دادن اسرائیل در ارتباط با عمل نکردن به تعهداتش در برابر فلسطینیان توجه چندانی نمی شود، واضح است که جامعه بین المللی هدف اصلی یعنی صلح برای فلسطین و اسرائیل را رها نکرده و همواره خواستار خاتمه اشغالگری اسرائیل است.
وی با محکوم کردن دوباره به کارگیری زور بیش از حد اسرائیل علیه غیرنظامیان فلسطینی در منطقه دیوار حائل و همچنین فعالان بین المللی حامی فلسطین، مواردی را مانند مرگ یکی از فعالان به نام راشل کوری تبعه آمریکا، حمله به کشتی مرمره ترکیه که حامل کالاهای انسان دوستانه بود و همچنین واقعه برخورد وحشیانه یکی از فرماندهان اسرئیلی که منجر به کشته شدن یک فعال هلندی و چندین نفر دیگر شد، یادآوری کرد.
نماینده ناظر فلسطینی ها در سازمان ملل گفت:از ماه ژانویه تاکنون و حتی چند روز پس از آنکه محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نامه ای به اسرائیلی ها ارسال کرد، شاهد گسترش هر چه بیشتر فعالیتهای شهرک سازی، تخلیه و تخریب خانه های فلسطینیان هستیم و همچنان از سوی مقامات اسرائیل به ویژه نخست وزیر آن می شنویم که این فعالیتها افزایش خواهند یافت.
منصور گفت: جامعه بین المللی نباید در حاشیه باقی بماند، وظیفه شورای امنیت است تا بر اساس وظایف واضحی که منشور برایش قرار داده و همچنین وظیفه کشورهای عضو سازمان ملل، با توجه به ماده چهارم کنوانسیون ژنو، رفتار کنند.
وی افزود: تدابیر ویژه ای باید به منظور توقف فعالیت های نامشروع شهرک سازی اسرائیل و همه سیاست های غیرقانونی او در سرزمین اشغال شده فلسطینیان، از جمله شرق بیت المقدس اتخاذ و به سوی خاتمه ۴۵ سال اشغالگری گام های موثری برداشته شود.
نماینده ناظر فلسطینیان در سازمان ملل گفت: علاوه بر فعالیتهای شهرک سازی غیرقانونی، ماموران اسرائیلی چندی پیش هزاران نفر از غیرنظامیان فلسطینی از جمله کودکان را به طور غیرانسانی زندانی کرده اند و حقوق بشرآنان را نقض و این افراد را شکنجه می کنند.
وی افزود: صدها نفر از همان محبوس شدگان، ماه ها و حتی سالها بدون هیچگونه اتهام و یا محاکمه ای، در بدترین شرایط زندانی هستند که چند نفر از آنان به منظور اعتراض به این رفتار اسرائیل، بیش از یک ماه است که دست به اعتصاب غذا زده اند و در روز ۱۷ آوریل ( ۲۹ فروردین ) یک هزار و ۶۰۰ نفر دیگر از زندانیان، به منظور اعلام همبستگی با آن افراد اعتصاب غذا کردند.
ریاض منصور از جامعه بین المللی به ویژه شورای امنیت خواست: به فوریت به این بحران ها رسیدگی کند.
وی متذکر شد: از زمان تبادل زندانی که در ماه نوامبر گذشته میان اسرائیل و فلسطین صورت گرفت، رژیم اشغالگر بیش از دو هزار فلسطینی دیگر را بدون اتهام خاصی زندانی کرده است.
نماینده ناظر فلسطین نزد سازمان ملل با یادآوری حملات نظامیان اسرائیلی به نوار غزه، بر اهمیت پیشنهاد شورای امنیت مبنی بر دیدار از منطقه فلسطین اشغالی به ویژه شرق بیت المقدس تاکید کرد و افزود: همین مسئله اعضای شورای امنیت را با ابعاد اوضاع وخیم منطقه آشنا می کند.
تصویر دارد.
۲۶۲

IRIBNews RSS PoliticNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.