نمایشگاه در یک قدمی کوچ به زلزله‌زدگان اهدا می‌شود

عکس > عکاسان
با توافق هنرمندان عکاس تور “فیروز آباد”، عکس‌های نمایشگاه “در یک قدمی کوچ” به نفع زلزله زدگان آذربایجان شرقی به فروش می‌رسد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، بیست و سومین پاتوق هنری خانه عکاسان با موضوع نقد و برسی آثار تور فیروز آباد برگزار شد.

در این نشست علی آذرنیا کماری، احمد نصیرپور، علی اکبرشیرژیان، محمدرضا قنبری، علیرضا عابدی و حمزه اولیازاده ۲۰۰۰ عکس مربوط به ۹ نفر از عکاسان شرکت کننده در تور فیروزآباد با محوریت زندگی عشایر و بناهای تاریخی شیراز را داوری و آثار برگزیده را انتخاب کردند.

در بیست و سومین پاتوق هنری خانه عکاسان ایران، علاوه بر داوری آثار مباحثی چون کادربندی، اهمیت ثبت لحظه و آنچه عکاس از انتخاب ایده و سوژه تا انتها در روند عکاسی طی می‌کند و آنچه کمک می‌کند یک عکس مخاطب را به چالش ذهنی و تامل وا دارد مطرح شد.

در بخش دیگری از این نشست رسول اولیازاده -مدیرخانه عکاسان ایران- به مقایسه و سیر تکامل زاویه دید عکاسان شرکت کننده در تورهای برگزار شده پرداخت و تفاوت عکس‌ها و رشد نگاه عکاسانه و خلاقانه شرکت کنندگان نسبت به دوره‌های قبل را مهمترین دستاورد این دوره دانست.

وی تعداد آثار تامل برانگیز با ترکیب بندی و ایده‌های خوب را از دیگر نتایج مورد توجه در فعالیت‌های این گروه برشمرد.

همچنین به پیشنهاد داوران و شرکت کنندگان، نمایشگاه “تور فیروزآباد” با نام “دریک قدمی کوچ” ۲۹ شهریور همزمان با برنامه ۲۵ پاتوق هنری در گالری شماره ۲ خانه عکاسان گشایش می‌یابد و عواید آن به نفع مردم زلزله‌زده آذربایجان شرقی اهدا خواهد شد.

نمایشگاه “به رنگ کویر” که نتیجه فعالیت اعضای پاتوق خانه عکاسان از اردوی کویر مصر است، از دیگر برنامه‌های خانه عکاسان در ماه جاری است که ۱۵ شهریور همزمان با بیست و چهارمین پاتوق هنری در گالری شماره یک خانه عکاسان ایران در حوزه هنری برگزار خواهد شد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.