نمایشگاه صنایع دستی جاده ابریشم یک رویداد بزرگ فرهنگی است

‘ میربهلول حسینی ‘ روز پنج شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این نمایشگاه هنر دست هنرمندان صنایع دستی کشور را به نمایش خواهد گذاشت که هم به لحاظ فرهنگی و هنری و هم به لحاظ اقتصادی اهمیت ویژه ای دارد.

وی افزود: صنایع دستی هر منطقه گویای هنر مردم آن منطقه است و گردهم آمدن هنر مردم مناطق مختلف کشور و چند کشور در نمایشگاه بین المللی صنایع دستی جاده ابریشم می تواند قدم مهمی در نزدیک شدن فرهنگ ها تلقی شود.

وی گفت: علاوه بر مزیت های فرهنگی، این نمایشگاه مزیت های اقتصادی فراوان دیگری می تواند در پی داشته باشد که از رهگذر معرفی آثار صنایع دستی به دست می آید.

حسینی ابراز کرد: با تدبیر شایسته سازمان میراث فرهنگی استان در برگزاری این نمایشگاه، آشنایی مردم با صنایع دستی نقاط مختلف کشور و خرید این آثار نیز می تواند کمکی برای هنرمندان این بخش تلقی شود.

نماینده مردم میانه اضافه کرد: در سالی که به عنوان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی مزین شده باید حمایت از همه بخش های تولیدی را دردستور کار قرار داد و صنایع دستی نیز به عنوان بخش کم هزینه و بی حاشیه تولید نباید از این قاعده مستثنی شود.

وی گفت: نمایشگاه صنایع دستی جاده ابریشم می تواند قدمی در راستای حمایت از تولید صنایع دستی تلقی شده و موجب رونق گرفتن این بخش شود.

حسینی عنوان کرد: برگزاری این نمایشگاه می تواند در کنار مزیت های یاد شده، به بخش گردشگری نیز توجه داشته و با معرفی جاذبه های گردشگری استان زمینه سودآوری به استان را فراهم کند.

نمایشگاه بین المللی صنایع دستی جاده ابریشم از عصر امروز به مدت پنج روز و با حضور ۳۰۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی از ۳۱ استان و هفت کشور در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تبریز برگزار می شود.

۷۲۳۷/۵۸۷/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۳۳۱۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.