نمایشگاه نسخ تعزیه در نیاوران گشایش یافت

۲۹ آبان ،

همزمان با ایام عزاداری سالار شهیدان، امام حسین(ع) و دهه اول ماه محرم، نمایشگاه نسخ نفیس تعزیه در گالری شماره دو فرهنگسرای نیاوران تهران گشایش یافت.

به گزارش تفسیری باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، اجرای آئین تعزیه از روز اول محرم با حضور تعزیه خوانان شهرستان خوانسار در فرهنگسرای نیاوران تهران آغاز شده و نمایشگاه نسخ نفیس تعزیه خوانسار نیز یکشنبه، ۲۸ آبان  ماه، در سومین روز ماه محرم گشایش یافت.
در این نمایشگاه، بخشی از مجموعه نسخ جمع آوری شده از سوی علی یحیایی، مدیر انجمن تعزیه شهرستان خوانسار، به نمایش گذاشته شده است. قدمت این نسخ بین ۱۲۰ تا ۲۰۰ سال است. هنر خوشنویسی نسخ تعزیه از قدمت بسیاری در منطقه خوانسار برخوردار بوده و تعزیه خوانان قدیمی این شهرستان نسخه های ارزشمند و بسیارزیبایی را در طول دو قرن اخیر از خود به جای گذاشته اند.
کوچک ترین نسخه نفیس این نمایشگاه  به عرض یک سانتی متر و طول شش سانتی متر به نمایش گذاشته شده که یکی از نسخه های نفیس و کم نظیر در نوع خود به شمار می رود.
علاقه مندان می توانند از ۲۸ آبان تا ۵ آذرماه ساعت ۱۰ تا ۱۹ در گالری شماره دو فرهنگسرای نیاوران از این نمایشگاه بازدید کنند./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.