نمایشگاه نقاشی ایران در مالزی با استقبال بازدیدکنندگان روبرو شد

به گزارش ایرنا از مالزی، آثار هنرمندان ایرانی به همراه نقاشی هنرمندان کشورهای مالزی و کره جنوبی در نمایشگاه مشترکی با عنوان MIK 2012 از روز سه شنبه در این مرکز به معرض نمایش و فروش گذاشته شده است.

دراین نمایشگاه ۳۱ هنرمند نقاش از سه کشور یاد شده آثار خود را در غرفه های مختلف برای بازدید عموم به نمایش گذاشتند.

دراین نمایشگاه ۱۰ هنرمند از ایران ۲۰ اثر خود را به معرض نمایش بازدیدکنندگان قرار داده که هرکدام از نقاشان ایرانی با دو اثر در این نمایشگاه حضور دارند.

پس از افتتاح این نمایشگاه، مردم، هنرمندان، نمایندگان رسانه ها و خبرنگاران رسانه های کشورهای یاد شده از آثار هنرمندان ایرانی بازدید کردند.

در نخستین روز برپایی این نمایشگاه، گالری آثار ایران با استقبال گسترده بازدیدکنندگان روبرو شد و آنان سطح آثار به نمایش در آمده در گالری ایران را مطلوب ارزیابی کردند.

یکی از ایرانیان مقیم مالزی در بازدید از گالری ایران گفت: سطح آثار به نمایش در آمده در این سالن بسیار بالا است و هنرمندان ایرانی همواره آثار مورد پسند مردم را خلق می کنند.

یک بازدید کننده دیگر نیز گفت: هنرمندان ایرانی معمولا خالق آثار بزرگ هستند و در کارهای خود موضوعات عمیقی را انتخاب و به شکل زیبایی آن را خلق می کنند.

بازدیدکنندگان خارجی نیز سطح آثار به نمایش در آمده در سالن ایران را خوب ارزیابی کردند و با اشاره به اجرای موسیقی سنتی ایران در روز افتتاحیه این نمایشگاه گفتند: آواز و ساز تنبک هنرمندان ایرانی که در این مراسم به اجرا در آمد، فضای خوبی به این نمایشگاه بخشیده است.

در نخستین روز برپایی این نمایشگاه، مسئولان سفارت ایران در مالزی از جمله ˈعلی اکبر ضیاییˈ رایزن فرهنگی ایران از این نمایشگاه دیدن کردند.

ˈاصغر یعقوبیˈ عضو هیات مدیره جامعه هنر ایران و مالزی و مدیر گالری ˈمکعبˈ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در کوالالامپور گفت:در نخستین روز برپایی این نمایشگاه، آثار هنرمندان ایرانی با استقبال خوبی روبرو شده است.

وی افزود: این نمایشگاه به مدت یک ماه تا دهم آبانماه در مرکز گردشگری کوالالامپور برپا است، بنابر این انتظار می رود فروش آثار هنرمندان ایرانی چشمگیر باشد.

یعقوبی گفت: آثار نقاشی هنرمندان ایران که در فضایی بیش از ۳۰۰ متر مربع برپا شده در نخستین روز برپایی فروش خوبی داشته است.

وی افزود: آثار نقاشان ایران در این نمایشگاه در موضوعات مختلف که به سبک سنتی و مدرن ترسیم شده، به نمایش گذاشته شده است.

او اضافه کرد: در این نمایشگاه مجموعه ای از نقاشی های رنگ و روغن هنرمندان ایرانی به نمایش عموم گذاشته شده است.

در مراسم افتتاح این نمایشگاه، گروه موسیقی ایرانی، به اجرای آواز سنتی پرداخت که مورد توجه حاضران قرار گرفت.

آساق ** ۳۳۵**۱۵۰۰**

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.