نمایشگاه کتاب اتفاقی بی‌بدیل و کم نظیر است

۰۹اردیبهشت،

به گزارش خبرنگار ادبیات سینما پرس سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به اینکه خدا را شاکریم که شاهد برگزاری بیست و ششمین دوره از نمایشگاه کتاب هستیم تا مجددا شور و نشاط فرهنگی در کشور ایجاد شود و دوستداران علم و ادب از سراسر کشور به این نمایشگاه کتاب بیایند، اظهار داشت: نمایشگاه کتاب یک اتفاقی بی‌بدیل و کم نظیر است و آثار و برکاتی داشته که فضای کشور را مملو از شوق و مطالعه می‌کند.امسال تلاش شد جنبه نمایشگاهی بیشتر مد نظر قرار گیرد چرا که یکی از ایراداتی که همواره به این نمایشگاه وارد می‌شد این بود که نمایشگاه کتاب تهران یک فروشگاه بزرگ است و ناشران داخلی و خارجی آثار خود را در آن عرضه می‌کنند البته این مسئله فی نفسه خوب است اما باید جنبه نمایشگاهی کتاب را هم مورد توجه قرار دهیم.

 

وزیرارشاد ادامه داد: برای بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تهران ۱۵۰ نشست تخصصی، نقد و بررسی کتاب، کارگاه آموزشی و برنامه‌های مناسبتی در نظر گرفته شده و کمک می‌کنیم تا برنامه‌های جنبی نمایشگاه را غنای بیشتری ببخشیم به همین منظور غرفه‌ای با نام بانوی نور ویژه حضرت زهرا (س)، غرفه‌ای با عنوان خلیج فارس و برنامه‌هایی به مناسبت پنجاهمین سالگرد قیام ۱۵ خرداد ۴۲ و آغاز نهضت حضرت امام خمینی(ره) خواهیم داشت.

 

وی تصریح کرد: بخش کتاب های  خارجی هم مانند سال‌های قبل فعال خواهد بود اگرچه بعضی از کشور ها  در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و هنری با جمهوری اسلامی نا مهربان بودند اما استقبال خوب ناشران خارجی عکس این ادعا را ثابت کرد از این رو حضور بیشتر این ناشران را در نمایشگاه سال جاری خواهیم داشت و برای استفاده مناسب از این فضا بخش بین‌الملل را به ضلع جنوبی خیابان شهید بهشتی منتقل کردیم.

 

حسینی با بیا این که در این دوره از نمایشگاه کتاب میهمانان خارجی بیشتری را میزبان خواهیم بود عنوان کرد: در طول برگزاری نمایشگاه هیئت‌های گوناگونی به ایران می‌آیند که بازدید از نمایشگاه کتاب به یکی از خاطرات فراموش ناشدنی آنها تبدیل خواهد شد.

 

وی در مورد سالن کارنامه نشر توضیح داد: برای سالن یاس تجربه سال‌های قبل را به خدمت گرفتیم تا در این دوره نیزاین سالن را به بهترین نحو داشته باشیم و در آن مهمترین آثار منبع سال ۹۱ را به نمایش می گذاریم. آثاراین سالن حدودا ۴ هزار عنوان می باشند که همگی به نمایش گذاشته می‌شوند تا محققان و نویسندگان از این مجموعه بازدید و از وضعیت نشر و کتاب در سالی که گذشت آگاه شوند.

 

 

وی خاطر نشان کرد:  امسال ۲۵۴۵ ناشر در نمایشگاه شرکت می‌کنند، سعی شده است که در این دوره  با سعه صدر با ناشران برخورد شود و به تمامی تقاضاها پاسخ‌هایی داده شود. از سوی دیگر هم به جهت افزایش فضای نمایشگاهی امسال پاسخگوی ناشران بسیاری خواهیم بود.

 

حسینی با بیان اینکه برای اولین بار ۱۰۲ ناشر الکترونیک در بخشی از نمایشگاه مستقلا خدمت‌رسانی می‌کنند ، ادامه داد:  ۱۶۰۰ ناشر خارجی از ۷۷ کشور نیز در نمایشگاه امسال شرکت می‌کنند. ما حتی از کشورهایی که مانع حضور ما در نمایشگاه خودشان شدند و نامهربانی‌هایی را روا داشتند در نمایشگاه خواهیم داشت و مانعی برای حضورشان ندیدیم.

 

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف


سینماپرس
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.