نمایشی از استرالیا در سی و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

۱۸م دیماه ،

نمایش ˝دزدمونا˝، ‌نوشته جولانتا جوزکیویچ و کارگردانی آناتولی فروسین، از کشور استرالیا در جشنواره تئاتر فجر اجرا می‌شود.

به گزارش هنرآنلاین، نمایش “دزدمونا”،‌ که به مدت ۵۰ دقیقه اجرا می‌شود، کاری از گروه تئاتر کروپکاست. این گروه نمایش خود را با اقتباس از اُتللو، نمایشنامه‌ای نمادین از ویلیام شکسپیر، اجرا می کند که به مضامین عشق، دیوانگی و تباهی می‌پردازد. این نمایش گونه ای تصحیح شده و خیره کننده از اتللو است.

جولانتا جوزکیویچ تنها بازیگر و نویسنده نمایش، هنرمندی لهستانی است. وی مدرک فوق لیسانس در نمایشنامه نویسی و تئاتر دارد و گروه کاپکو را در سال ۱۹۹۷ در سیدنی راه اندازی کرد. او در این گروه عناصر ادبی و تصویری تئاتر، حرکت و هنرهای تجسمی را در درام شاعرانه و پر از استعاره به کارمی گیرد. جوزکیویچ از جشنواره های مختلفی ازجمله آلبانی، بلژیک، ارمنستان، فرانسه، سوئد و انگلستان جایزه دریافت کرده است.

آناتولی فروسین، کارگردان نمایش، در سال ۱۹۶۶ در تاجیکستان متولد شد. او که فوق لیسانس ادبیات انگلیسی را از دانشگاه اوکلند دارد، آثار متعددی را تاکنون اجرا کرده است که عبارت اند از: آگاممنون، باغ آلبالو، آنتیگون وخانه برنارد آلبا.

سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از ۲۶ دی تا ۱۲ بهمن، به دبیری سعید کشن فلاح، در تهران و پنج استان کشور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/۵۴/۵۳


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.