نمایش ۱۵ فیلم ایرانی در ˝اربیل˝ عراق

۰۱م آذر ،

پانزده فیلم‌ کوتاه از کارگردانان ایرانی در بخش‌های رقابتی و غیررقابتی سومین دوره فستیوال فیلم ˝عدم خشونت˝ به مدت ۴ روز در شهر ˝اربیل˝ در اقلیم کردستان عراق نمایش داده می‌شود.

به گزارش هنرآنلاین، سومین دوره فستیوال فیلم “عدم خشونت” با دبیری “عدنان عثمان” کارگردان کُرد عراقی و از طرف اداره کل سینمای شهر اربیل وابسته به وزارت فرهنگ، هنر و جوانان حکومت اقلیم کردستان و با نمایش ۴۳ فیلم (۴ فیلم سینمایی و ۳۹ فیلم‌ کوتاه) در قالب‌های داستانی و مستند در بخش‌های رقابتی و غیررقابتی، در روزهای ۵ تا ۸ آذرماه جاری در سالن سینما هنر شهر اربیل در اقلیم کردستان عراق برگزار می‌شود.

بنابر این گزارش، پانزده فیلم‌ کوتاه داستانی و مستند از کارگردانان ایرانی در دو بخش رقابتی و غیررقابتی این فستیوال به روی پرده می‌روند.

فیلم‌های کوتاه از کارگردانان ایرانی که در بخش رقابتی این فستیوال به نمایش درمی‌آیند، عبارتند از: “سفر سرد” به کارگردانی جلال نصیری هانیس، “از باد بپرسید” به کارگردانی بتین قبادی، “پانسمان” به کارگردانی امید عبداللهی، “کوچه‌ای پشت خانه ما” به کارگردانی شیلان سعدی، “صبحانه” به کارگردانی مریم دوستی، “ناگهان زینت…” به کارگردانی نوید نیکخواه‌آزاد، “دیگر هیچ” به کارگردانی فرشته توکلی، “تکثیر” به کارگردانی مهسا دهکردی، “و دیگر هیچ…” به کارگردانی رقیه توکلی، “با من برقص” به کارگردانی مریم پیربند و “بعد از کلاس” به کارگردانی فرشته پارنینان.

فیلم‌های کوتاه از کارگردانان ایرانی که در بخش غیررقابتی این فستیوال به نمایش درمی‌آیند، عبارتند از: “انار میوه بهشت” به کارگردانی تیمور قادری، “دو خانه در یک باغ” به کارگردانی ناجیه سلیمی، “نیم ساعت بعدتر” به کارگردانی محمدرضا لطفی و “صدای مرد” به کارگردانی هیوا صوفیه.

فستیوال “عدم خشونت” به فیلم‌هایی می‌پردازد که موضوع آنها در مورد مسائل مربوط به زنان و همچنین مشکلاتی است که با آنها درگیر می باشند. مسئولان سومین دوره این جشنوراه به بهترین مستند، بهترین فیلم کوتاه، بهترین موسیقی، بهترین تدوین، بهترین تصویربرداری، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر زن، بهترین بازیگر زن مرد و بهترین فیلم از نگاه هیئت داوران، جوایزی اهدا می‎کنند.


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.