نماینده بویین زهرا:رفع مشکلات بخش صنعت و معدن در بودجه ۹۱ لحاظ شده است

‘روح الله عباسپور ‘ روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا افزود:در بودجه سال جاری راهکارهای خوبی برای این بخش در نظر گرفته شده و از سوی دیگر قراردادن ۱۰ هزار میلیارد تومان در قالب هدفمندی یارانه ها و استفاده از صندوق توسعه ملی می تواند برای رفع مشکلات این بخش راهگشا باشد.

وی با اشاره به تشکیل وزارت صنعت ،معدن وتجارت ادامه داد:موضوعاتی از قبیل تنظیم بازار، کنترل نوسانات ارز،مقابله ومدیریت تحریم ها و اجرای هدفمندی یارانه ها با ادغام این دو وزارتخانه می تواند در توسعه بخش صنعت و رفع موانع موثر باشد.

نماینده مردم بویین زهرا درمجلس اظهارداشت: جلوگیری از قاچاق کالای وارداتی که به تولید ملی آسیب می زند و همچنین افزایش زمینه های صادرات، توجه به تولید ملی و حمایت از کار وسرمایه ایرانی باید با جدیت پیگیری شود.

عباسپور تصریح کرد: مجلس و دولت می توانند در کنار هم موضوع تحریم را مدیریت کنند وبا حمایت از هدفمندی یارانه ها، توجه به بخش تولید و واگذاری ها به بخش خصوصی بر اساس اصل ۴۴ در رشد وتوسعه بخش صنعت ومعدن و تجارت کمک کرد.

وی همچنین انتصابات در وزارت صنعت ، معدن وتجارت را نیازمند توجه به شاسته سالاری دانست و اضافه کرد: جایگاه ها باید براساس تجربیات ،سوابق و تخصص افراد صورت گیرد تا محور چالش نشود.

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی افزود: توجه به بخش معادن نیز باید از اولویتهای دیگر این کمیسیون باشد و با ارائه تسهیلات لازم برای اکتشاف معادن جدید گامهای جدی برداشته شود.

سیام**۱۰۵۳ ۱۴۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۶۲۱۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.