نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل بر انجام مذاکره میان پیونگ یانگ و واشنگتن تاکید کرد

۱۴ام بهمن ،

نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل امروز (شنبه) به واشنگتن تاکید کرد تا با کره شمالی وارد مذاکره شود، البته به شرط آنکه پیونگ یانگ از آزمایش‌های اتمی و پرتاب‌های موشکی بیشتر اجتناب کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه “گلوبال پست”، “بیل ریچارد سون”، فرماندار سابق نیومکزیکو و “اریک اشمیت”، رئیس پایگاه اینترنتی جستجوگر گوگل ماه قبل در اقدامی ناموفق برای آزاد کردن “کنت بائه”، یک آمریکایی کره‌ای تبار که در کره شمالی در بازداشت به سر می‌برد، به پیونگ یانگ سفر کردند.

در حال حاضر ریچارد سون به این نتیجه رسیده است که عدم مذاکرات مستقیم میان آمریکا و کره شمالی به واشنگتن برای رسیدن به هدفش کمکی نمی‌کند.

این نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل گفت: این مذاکرات تصدیق یا مشروعیت دادن به اقدامات کره شمالی نیست. در عوض این اقدام تبادل افکار و نظراتی است که به هر دو کشور در فهم یکدیگر و تشخیص فرصت‌ها کمک می‌کند.

این در حالی است که از دیدگاه ریچارد سون این مذاکره باید به صورت مشروط انجام شود.

وی تاکید کرد: اول و مهمتر از همه اینکه کره شمالی باید از هر گونه آزمایشات اتمی یا پرتاب‌های موشک‌های بالستیک بیشتر اجتناب کند. اگر رهبر کره شمالی واقعا تمایل دارد تا دوباره بر توسعه اقتصادی کشورش تمرکز کند باید از این اقدامات افزایش آزمایشات اتمی دست بردارد.

وی معتقد است که آمریکا نمی‌تواند تنها به چین در خصوص جلوگیری کردن از افزایش شدید آزمایشات اتمی اکتفا کند. از دیدگاه وی مسائلی چون مناطق حساس و پناهندگان در روابط کره شمالی با چین مشکل ایجاد می‌کند.

بر اساس گفته‌های این نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل، بیانیه‌های عمومی اخیر در کره شمالی و کره جنوبی به تمایلی مجدد برای مذاکره اشاره می‌کند.

با وجود اینکه این نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل تغییر رویکرد کره شمالی را مورد بحث قرار می‌دهد و افزایش تحریم‌های اخیر سازمان ملل را علیه پیونگ یانگ به عنوان پاسخی به پرتاب موشک بالستیک این کشور تایید می‌کند، می‌گوید که آمریکا باید از هر گونه ابزار دیپلماتیک در این خصوص استفاده کند.

وی افزود: هم مذاکره و هم تحریم‌ها ابزاری مناسب و قانونی می باشند و این دو با یکدیگر مغایرت ندارند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.