نماینده سازمان ملل: وضعیت و امکانات تحصیل اتباع افغان در ایران بهتر از افغانستان است

۱۷م آذر ،

نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ایران با بیان اینکه مواد مخدر امروز به یک مسئله بغرنج جهانی تبدیل شده است، از تلاش‌های ایران در مقابله با این معضل قدردانی و اضافه کرد: ایران تلاش‌های قابل قبولی در مبارزه با مواد مخدر انجام داده است.

به گزارش خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در فارس‌، برنارد دوئیل عصر امروز در بازدید از مراکز بهزیستی فارس و خدمات این مراکز در ابعاد مختلف، افزود: مواد مخدر در سطح جهان موضوعی با پیچیدگی‌های خاص است.

وی همچنین به فعالیت‌های ایران در خصوص آموزش پناهندگان و اتباع بیگانه اشاره و خاطرنشان کرد: با قاطعیت می‌توان گفت وضعیت آموزش افغانی‌ها در ایران و امکاناتی که برای آنان در این زمینه توسط ایران فراهم شده، به‌مراتب بهتر از وضعیت و امکانات ایجاد شده در کشورشان، افغانستان، است.

دوئیل بیان کرد: معمولا پناهندگان در یک کشور خارجی دارای مشکلات متعددی خصوصا در بعد روحی و روانی است.

به گزارش ایسنا، دوئیل به همراه سفرای اتریش، سوئد و سویس، وزیر مختار بلژیک، وزیر جمهوری چک، دبیر اول سفارت فرانسه، رایزن سفارت مجارستان، دبیر دوم سفارت ژاپن، رایزن برزیل در ایران و مدیر کل اداره اتباع وزارت کشور، به شیراز سفر کرده است.

این گروه در سفر خود به شیراز علاوه بر بازدید از مدرسه عباسپور شهرک دهپیاله، درمانگاه حر ریاحی، مرکز «سی بی آر» بهزیستی و بعضی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای ویژه اتباع و مهاجران خارجی، در امام‌زاده سیدمحمد در جمع گروهی از ابتاع بیگانه ساکن شیراز حضور پیدا کردند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.