نماینده فلسطین: هدف ما ایجاد شرایط مناسب برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل است

۰۸م آذر ،

alyoum7-18.jpg

نماینده فلسطین در سازمان ملل ۲۹ نوامبر روزی که فلسطینی‌ها درخواست خود را برای تبدیل شدن به “کشور غیرعضو” به سازمان ملل ارائه خواهند داد، را روزی تاریخی در مبارزه مردم فلسطین و نیز در تاریخ سازمان ملل دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه الیوم السابع، ریاض منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی گفت: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به همین مناسبت ویژه سخنرانی تاریخی ایراد خواهد کرد و پس از آن پیش‌نویس ارائه شده به شورای امنیت در خصوص تغییر وضعیت فلسطین در سازمان ملل به رای گذاشته می‌شود.

ریاض منصور از تهدیدهای آمریکا و کشورهای اروپایی برای ممانعت فلسطین از دستیابی به حق طبیعی خود برای تشکیل کشور سخن گفت و افزود: هدف از این تصمیم فلسطین ایجاد شرایط مناسب برای پایان بخشیدن به اشغالگری اسرائیل و تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی است.

نماینده فلسطین در سازمان ملل خاطرنشان کرد: پس از رای‌گیری در سازمان ملل، فلسطین از لحاظ قانونی، دیپلماتیک و سیاسی به رسمیت شناخته می‌شود و سپس هرگونه مذاکراتی با اسرائیل در راستای پایان بخشیدن به اشغالگری خواهد بود.

وی در تشریح تدابیری که در مجمع عمومی صورت خواهد گرفت، گفت: اول پیش‌نویس طرح فلسطین ارائه می‌شود و سپس محمود عباس سخنرانی تاریخی خود را ایراد می‌کند و پس از آن اعضای مجمع عمومی سازمان ملل به این طرح رای می‌دهند. ما امیدواریم که همگان به نتیجه این رای‌گیری که کاملا به صورت دموکراتیک صورت می‌گیرد، احترام بگذارند.

وی همچنین تصریح کرد که چنانچه طرح فلسطین در این سازمان پذیرفته شود، فلسطین عجله‌ای برای عضویت در دادگاه جرائم بین‌المللی ندارد. اما این مقام اخطار داد که اقدام علیه اسرائیل در دادگاه‌های بین‌المللی همواره گزینه‌ای محتمل برای فلسطین باقی خواهد ماند.

ریاض منصور گفت: گمان نمی‌کنم که ما عجله داشته باشیم و فردای روزی که به عنوان کشور غیر عضو در سازمان ملل پذیرفته شدیم برای عضویت در دادگاه جرائم بین المللی برویم.

این مقام افزود: اما چنانچه اسرائیل به نفض قوانین بین‌المللی خصوصا شهرک سازی‌ها در کرانه باختری ادامه دهد، آنگاه فلسطین با دوستان خود از جمله اروپا مشورت خواهد کرد و برای طرح‌های بعدی برنامه‌ریزی می‌کند.

وی گفت: ما تمایلی برای طولانی شدن درگیری میان اسرائیل و فلسطین و ادامه شهرک‌سازی‌ها نداریم اما انسان‌های احمق یا عروسک نیستیم و چنانچه آنها در راستای صلح گام برندارند، ما تمام گزینه‌های احتمالی را علیه آنها به کار می‌بندیم تا صلح برقرار شود.

ریاض منصور در ادامه افزود که هم‌اکنون ۶۰ کشور از طرح فلسطین حمایت می‌کنند و انتظار می‌رود این میزان افزایش یابد.

وی افزود: ما به سختی تلاش می‌کنیم شمار بیشتری از کشورهای اروپایی را راغب به رای دادن کنیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.