نماینده مجلس:’اقتصاد مقاومتی’، راهبرد عبور از تحریم هاست

‘محمدعلی اسفنانی’ روز پنجشنبه در آیین معارفه فرماندار جدید فریدونشهر با بیان اینکه استکبار جهانی، تحریم خصمانه ای علیه ایران اعمال کرده است،افزود:تحریم بانک مرکزی به منظور اخلال در روابط پولی ایران و تحریم نفتی به منظور اخلال در بودجه کشور و صادرات، در دستور کار غرب قرار گرفته است.

وی با تاکید براینکه هدف دشمن ایجاد مشکلات در بازار خرید و فروش مردم و رکود در تولیدات داخلی ایران است، تصریح کرد: غرب در تحریم ها به دنبال این است که به اقتصاد ایران ضربه بزند و از گسترش نفوذ و قدرت ایران در منطقه جلوگیری کند.

نماینده مردم شهرستانهای فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در برابر توطئه دشمن، ایده جدیدی را مطرح کردند و آن ‘اقتصاد مقاومتی’ است.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس افزود: راه حل مقابله با تحریم این است که زندگی خود را زندگی اسلامی و ایرانی کنیم و با اتحاد و همدلی در برابر این مشکلات بایستیم.

اسفنانی، اقتصاد مقاومتی را به مثابه گذار از اقتصاد وابسته و غیرپویا به یک اقتصاد خود اتکاء و پویا دانست و گفت:در این اقتصاد سه ضلع(مسئولان، وضعیت موجود اقتصاد و مردم) مهمترین ارکان این اقتصاد را تشکیل می دهند.

در این مراسم’مهدی سلیمی’ به عنوان فرماندار جدید فریدونشهر معرفی و از زحمات ‘مجتبی خوانساری’ فرماندار پیشین تقدیر شد.

شهرستان فریدونشهر با ۶۰ هزار نفر جمعیت در ۱۸۰کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

پ/۸۱۱۲/۱۰۴۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۸۶۳۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.