نماینده نهاوند: مشارکت و اعتماد مردم نقش ویژه‌ای در مقابله با کرونا دارد

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مقابله با ویروس نوظهور کرونا اعتماد به دستگاه بهداشتی، مشارکت مردم و همبستگی ملی را می طلبد.

حسن بهرام نیا در گفت‌وگو با ایسنا درباره تاثیر مشارکت اجتماعی و اعتماد عمومی در مقابله با ویروس کرونا، بیان کرد: اعتقاد بنده بر این است که مشارکت اجتماعی مردم و اعتماد به ویژه به دستگاه درمانی کشور نقش بسزایی در مقابله با این ویروس نوظهور داشته و می توان گفت که با این دو مهم ۵۰ درصد مقابله انجام می شود.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه اظهار کرد: اعتماد نسبت به دستگاه بهداشتی و کادر درمانی کشور که تمام تلاش خود را برای مقابله با این ویروس به کار گرفته اند به ریشه کن شدن این ویروس کمک می کند. مردم نیز باید در مقابله با این ویروس مشارکت داشته و توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند.

نماینده مردم نهاوند در مجلس تصریح کرد: مردم باید از ترددهای غیر ضروری پرهیز کرده و اصول بهداشتی را رعایت کنند. ۵۰ درصد مابقی نیز به تلاش کادر درمانی و خدمات پزشکی وابسته است که ان‌شاءالله هرچه زودتر این ویروس ریشه کن شود.

وی در ادامه تاکید کرد: دولت و تمام ارکان حاکمیت با همبستگی باید به مقابله با این ویروس بروند. دستگاه قضایی و تعزیرات حکومتی نیز باید به موضوع ورود کرده و با کسانی که اقلام بهداشتی و ضروری در شرایط کنونی را احتکار می کنند برخورد کند. این دور از اخلاق و انسانیت است که عده ای در شرایط کنونی برای کسب سود بیشتر با سلامتی مردم بازی کرده و اقلام بهداشتی را احتکار و یا با قیمتی گران تر می فروشند.

بهرام نیا در پایان افزود: مقابله با این ویروس نوظهور اعتماد به دستگاه بهداشتی، مشارکت مردم و همبستگی ملی را می طلبد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.